Avatar billede zmiley Nybegynder
04. december 2001 - 00:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Apache / netværks problem

Hej, jeg har et lille problem, om det er netværket eller min apache webserver der er problemet ved jeg ikke :(

Min computer er koblet til et netværk, og er dermed ikke direkte forbundet til internettet. Jeg kan sagtens finde de andre computere via netværket, men de kan ikke finde mig... Det er jeg såmænd ligeglad med, så er der ingen der roder rundt i mine ting :)

Men nu er problemet så at andre ikke kan se mine hjemmesider via min apache webserver, og det er pisse irriterende når man lige vil have nogle venner til at teste det hele inden man uploader... Det eneste de ser er en \'siden kan ikke vises\'

Nogen der kan fortælle mig hvad fejlen kan være???
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. december 2001 - 00:16 #1
Hvis du selv kan se siderne på din egen computer ved at skrive http://localhost/ i IE, så er det ihvertfald ikke apache den er gal med..
Avatar billede zmiley Nybegynder
04. december 2001 - 00:18 #2
OK, så er det netværket :)

Eller kan det være fordi jeg også har PWS installeret (selvom den er disabled mens jeg kører apache)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. december 2001 - 00:26 #3
Ang. PWS, så tror jeg det ikke, men man kan aldrig vide med microsoft..

Smutter iseng nu, hlæper gerne imorgen hver der ikke er andre der allerede har gjort det..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. december 2001 - 00:26 #4
hlæper = hjælper
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. december 2001 - 18:28 #5
Kan du lave \"ping <servernavn>\" fra een af dine venner?
Avatar billede rygter Nybegynder
04. december 2001 - 18:33 #6
Hvis du sidder bag en router, Ex på adsl, er det meget simpelt.
Så er det bare et sprøgsmål om at din httpserver skal stå på den rigtige interne ip.
Avatar billede zmiley Nybegynder
06. december 2001 - 22:20 #7
Jeg sidder ikke bag en router...

Om jeg kan ping\'e ved jeg ikke, lige nu er jeg ved at geninstallere hele windows og alting, da en gal pingvin (linux) åd min windows partition :(
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. december 2001 - 07:09 #8
Heheh .. psykopat pingvin!
Avatar billede zmiley Nybegynder
08. december 2001 - 23:39 #9
Nå, efter en geninstallation virker det igen, ingen anelse om hvad fejlen var, men det er vel også ligemeget nu :) Tak for jeres tid