Avatar billede sila Nybegynder
30. november 2001 - 10:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Cisco 677

Når man skal logge på denne router skal der så være en Server?
Altsår når jeg har 2 comp. skal den ene så være server til den anden, eller kan de bare logge på uden en speciel server??
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. november 2001 - 10:14 #1
Den ene maskine SKAL ikke være server.... Men du skal kører via en HUB eller Switch for at kunne forbinde begge på samme tid.

Visto.dk IT-service
Avatar billede and_ Nybegynder
30. november 2001 - 10:14 #2
For at logge på en Cisco router, behøver du ikke nogen server.

Du benytter telnet. fx: c:\\>telnet 192.168.1.1

Det kan tænkes at din udbyder har lukket for port 23 på e0 interfacet på din router. Så du ikke kan logge ind via telnet på netværkskablet.

Du skal så istedet logge ind via Consol-porten.

Hvis der er password på, er der også en mulighed for at omgå dette, men det er straks en anden forklaring :)

/and_
Avatar billede and_ Nybegynder
30. november 2001 - 10:15 #3
Selvfølgelig, skal du ligesom visto.dk siger:

Hvis det er 2 maskiner der skal på nettet samtidig, skal du benytte en HUB eller Switch....
Avatar billede marty Nybegynder
30. november 2001 - 11:19 #4
Du kan sagtens logge på, ligegyldigt om du bruger server eller ej.
>start>kør>telnet (Routers IP).
Routers IP finder dsu ved at starte en cmd og skrive ipconfig /all
Gatewayen er routerens IP
Avatar billede sila Nybegynder
30. november 2001 - 12:38 #5
Kan begge comp. ikke være på nettet samtidig???
Eller skal jeg så købe en hub??
Avatar billede marty Nybegynder
30. november 2001 - 13:19 #6
Du skal købe en hub/switch.