Avatar billede ekspert-boy Nybegynder
25. november 2001 - 12:26 Der er 19 kommentarer

HJÆLP!

Hejsa!!

Jeg sidder her og er pisse dårlig til photoshop 6.0
Og ja...jeg har været på prodic.dk..og det er da en god side men der er bare ikke lige det jeg prøver at lave!!!
Jeg vil gerne blive vildt god til at lave logoer..og hvis der er en der vil give mig en vildt god gennemgang af det, så jeg bare er mester til det så ryger der nogle penge på bordet!!!...
Skriv på icq hvis i er interesseret: 139162228
Jeg ahr ikke flere point, så i må nøjes med at få nogle penge...hvor mange penge vi snakker om,,,finder vi ud af over icq!!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. november 2001 - 12:30 #1
Hvis du vil lære at lave logoer er Photoshop ikke det rigtige program. Logoer skal jo kunne bruges til mange ting, og skal derfor være skalérbare.

Til det skal du bruge et vektor-tegneprogram, som fx. Adobe Illustrator eller Macromedia Freehand.
Avatar billede ekspert-boy Nybegynder
25. november 2001 - 12:32 #2
ok...men jeg søger en der kan give mig en ordentlig gennemgang over icq!!!!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. november 2001 - 12:34 #3
Man kan ikke lære et helt program over ICQ...
Du må blot øve dig, evt. vha. af tutorials.
Get real :)
Avatar billede prodic Mester
25. november 2001 - 12:37 #4
Timelønnen for undervisning er imellem 350-400 kr.

Og din vinkel til at lave logoere er ikke den rigtige - hvis det kun er for at tjene penge så når du aldrig dit mål.
Avatar billede ekspert-boy Nybegynder
25. november 2001 - 12:40 #5
Jeg vil ikke tjene penge prodic..jeg vil bar eblive god til at lave logoer...god til phostosgop generalt!!!..er du med?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. november 2001 - 12:40 #6
hørt
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. november 2001 - 12:41 #7
Sorry.
Hørt ->prodic
Avatar billede ekspert-boy Nybegynder
25. november 2001 - 12:41 #8
Og....Man kan godt lære et program via icq....
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. november 2001 - 12:43 #9
Det kommer til at tage laaaang tid :)
Avatar billede prodic Mester
25. november 2001 - 12:45 #10
Ekspert-boy->Tag tingene som de kommer - det tager tid at \"mestre\" Photoshop.
Læs manualen, læs 4-5.000 sider omkring PS - leg med programmet 2-6 timer om dagen, så skal du nok blive god til det engang.
Husk det med at Rom ikke blev bygget på 1 dag - de bygger jo endnu. Sådan er det også med Photoshop.

Og som Pelkjaer siger - så er Photoshop ikke det optimale program til logo\'ere i og med at logoere som regel er vektorgrafik.

Men tag nogle forskellige tutorials og gennemgå den et par gange, og af den vej lærer du de forskellige værktøjer og hvad de kan. Når du så har det på plads, så har du mulighed for at fremstille det du ønsker.
Avatar billede ekspert-boy Nybegynder
25. november 2001 - 12:47 #11
jaja..men det jeg siger er bare at :
Er der ikke en der vil lære mig det....så jeg selv kan lave ET logo!
Avatar billede prodic Mester
25. november 2001 - 12:51 #12
Ekspert-boy->Du siger i dit spørgsmål, at du gerne vil lave logoere(underforstået mange) og ikke kun 1.

Men forklar hvad du vil lave - så kan du måske få nogle råd med på vejen.
Avatar billede ekspert-boy Nybegynder
25. november 2001 - 14:10 #13
Jeg vil gerne kunne lave et logo ala
www.mobilfun.dk

Avatar billede prodic Mester
25. november 2001 - 14:27 #14
Det består jo grundlæggende kun af en tekst der har en sort kant.
Det kan du lave ved, at skrive din tekst i samme farve som baggrunden og vælge Layer->Layer Style->Stroke, så får du kanten.

Resten er \"kun\" nogle firkanter i forskellige farver. Det skulle være til at finde ud af.
Leg lidt med Marquee-værktøjet og nogle farver.

Leg løs - det skulle være nemt nok.
Avatar billede m-lab Nybegynder
25. november 2001 - 15:27 #15
Logoer er jo ikke noget du laver lissom man laver frikadeller. Der kan ikke gives en opskrift på det.

Har du talentet, så start med en blyant og et stykke papir og lad fantasien løbe af med dig.
Hvad skal logoet bruges til.., en cykelsmed. Så tegn det der først falder dig ind når du tænker på ordet cykelsmed. Kig på tegnigen og lad dig inspirere til 10 varianter...

Med al respekt for mobilfun, så er det jo ikke et logo. Det er jo kun tekst med en lidt smart skrift. Et logo er f.eks. Shell\'s muslingeskal, bølgerne og finnen på sharksforum. Ofte et meget rent symbol som kan stå alene uden teksten.., og alligevel med et klart signal om afsenderen.
Det bliver du kun vildt god til med en god protion talent og masser af øvelse.
Ganske som de gode mennesker før mig har fortalt.

Intet kommer af sig selv.., måske med undtagelse af lommeuld. :-)

Go\' legelyst
Avatar billede and.vang Nybegynder
27. november 2001 - 22:00 #16
Frikadeller ka\' da godt blive henholdsvis dårlige og gode...og brændte/sorte...Hvor er det godt man har emhætten!

  Desuden er jeg helt enig med dig! Logoer kræver ikke bare Photoshop eller Illustrator. Men kreativitet...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. november 2001 - 22:48 #17
Det kan vi vidst alle blive enige om:)
Avatar billede and.vang Nybegynder
28. november 2001 - 13:42 #18
Frikadellerne?...eller logoet :)

/Anders
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
28. november 2001 - 13:55 #19
Kreativiteten =oD