Avatar billede jimmer Nybegynder
23. november 2001 - 15:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

høretelefoner

Jeg skal bruge nogle billige høretelefoner til discman. Jeg har set nogen til 79,-, men det må kunne gøres billigere. I hvilken forretning er de billigst? Kvaliteten er ligemeget, bare de virker.
Avatar billede tue Nybegynder
23. november 2001 - 15:59 #1
Undskyld jeg spørger man hvad skal de bruges til? Man lækker jo normalt vægt på kvaliteten!

Desuden hedder det hovedtelefoner og ikke høretelefoner :)
Avatar billede jimmer Nybegynder
23. november 2001 - 16:06 #2
det var såmen bare for at pointere at de skal være billige. Vil ikke købe nogen til 300 hvor der er god lyd, da der alligevel kommer løs forbindelse engang. Det har jeg prøvet flere gange.

Det skal være sådan nogle man fx kan købe i dsb. Hvad koster de egentlig?

hovedtelefoner, det må jeg huske til en anden gang :)
Avatar billede tue Nybegynder
23. november 2001 - 16:15 #3
Hvis du køber et par rigtig dyre hovedtelefoner (300,- er billigt), så kommer der altså ingen løs forbindelse i dem.

Jeg har selv at par Sennheiser HD590 til den lave pris af 1600,- og der for man sgu noget for pengene. Lydkvaliteten er den bedste jeg har hørt EVER, og som musik freak har jeg lagt øre til en del! Desuden er der uden ekstra forsikring, 2 års total forsikring på!

Jeg kan klart anbefale dig at købe et par rimelig dyre, for de er alle pengene hver! Men hvis du normalt hører musik hvor der også er andre mennesker, så husk at købe et par \"lukkede\" hovedtelefoner, ellers er der en del bedre lyd i de \"åbne\" udgaver som HD 590 jo er :)
Avatar billede kunze Nybegynder
23. november 2001 - 16:23 #4
Tjae... Jeg køber nok et par Sennheiser HD 600 lige så snart jeg får mine penge. De koster 2595 kr.
Det er da kvaliteten der betyder noget... Hvem vil hører musik i dårlig kvalitet ?
Avatar billede kunze Nybegynder
23. november 2001 - 16:25 #5
Gå evt. efter at par \"billige\" Sennheiser\'s... Du kan også få \"øre-propper\" fra Sennheiser.
Et par HD200 koster ikke så meget igen. Mener det er 600 kr. :)
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
23. november 2001 - 16:25 #6
Min erfaring er også et dyre hovedtelefoner holder bedre. Jeg har et par phillips sbc hs800. De er med neckband så de er geniale hvis du skal rende rundt udenfor med dem, og de bliver også siddende hvis du skal dyrke sport. Derudover har de en rigtig god lyd i forhold til deres størrelse og pris.
Mht. holdbarheden så er de vandtætte (du skal nok ikke putte dem under vand, men de holder fint i regnvejr) og ledningen er også godt skruet fast i dem så der skal en del til at smadre dem. Jeg har en ven der ramte ledningen på dem mens han bokse-trænede. Ledningen holdt fint, men neckbandet knækkede :-) det burde sige lidt om hvor holdbare de er.

- Rod
Avatar billede jimmer Nybegynder
23. november 2001 - 16:26 #7
Grunden kan egentlig være ligemeget.

Spørgsmålet var:
Jeg skal bruge nogle billige høretelefoner til discman. Jeg har set nogen til 79,-, men det må kunne gøres billigere. I hvilken forretning er de billigst?
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
23. november 2001 - 16:26 #8
Glemte at sige, at de koster 350

- Rod
Avatar billede kunze Nybegynder
23. november 2001 - 16:27 #9
Det skal lige siges at dem der sidder inde i øret (\"øre-propper\") nemt kan give en høreskade. De er heller ikke særligt behaglige.
Avatar billede kunze Nybegynder
23. november 2001 - 16:28 #10
Find en eller anden issenkrammer. Der kan du nok få et par til en 20\'er. :)
Avatar billede the_email Nybegynder
23. november 2001 - 17:08 #11

Føtex, Bilka, Kvickly, Fakta, Netto, alle supermarkeder og lavprisvarehuse.

TheEmail.

Avatar billede 7th Praktikant
23. november 2001 - 17:23 #12
http://www.m-a-x.dk/acatalog/M_A_X_Computers_Aps_Hovedtelefoner_342.html
Super Sound Headphones / Am - Pris: kr 34,00

I århus har vi søstrene grene og ti\'eren. Der kan man nogle gange få dem til 7-8 kroner.
Avatar billede 7th Praktikant
23. november 2001 - 17:24 #13
...gange få de små øretelefoner til 7-8 kroner.
Avatar billede kunze Nybegynder
23. november 2001 - 18:12 #14
God idé. :)
Avatar billede tue Nybegynder
23. november 2001 - 19:19 #15
Hvis vi har fået dig overtalt til at købe et par dyre hovedtelefoner, så har jeg lige en ting mere at tilføje!

Hvis du kun skal bruge dem til din discman, så er alt over 800,- (eller der omkring) penge ud af vinduet for en discman har simpelthed ikke en lydprocesser der er god nok, og derfor får du ikke mere kvalitet uanset om du så køber de dyreste hovedtelefoner på markedet!
Avatar billede kunze Nybegynder
23. november 2001 - 19:24 #16
tue > Helt rigtigt! Men der vil alligevel være lidt forskel på om man bruger et par 500 kr\'s eller et par 2000 kr\'s hovedtelefoner. Dog ligger forskellen kun i at lyden er bedre gengivet men det bliver ikke mere nuanceret fordi de koster 2000 kr når de tkun bruges til en discman.

Mvh
Kunze

Nogen der ved om et SoundBlaster Live 5.1 er godt nok til et par 2.500 kr\'s hovedtelefoner ?