Avatar billede sjoller Nybegynder
22. november 2001 - 17:00 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Keyboard starter op med num-lock disabled...

Dette drejer sig om en tretrins raket.

Pt. starter min computer op fra bios med num-lock disablet. Dette ønsker jeg skal ændres.

Desuden sker der det at når man sætter num-lock til ved login skærm så diables den igen når at windows loader ind. Hvordan laver jeg indstilling begge steder der gør at num-lock enables ved opstart.

Ydermere sker der det at computeren genstarter når man \"lukker\" den, hvordan får jeg den til at slukke \"HELT\"... altså også for strømmen ?

/ Sjoller
Avatar billede mlr Nybegynder
22. november 2001 - 17:05 #1
Kender ikek svaret på det først du spurgte om men godt hvordan amn slukker den helt så strømmen også bliver lukket fra den; Man slukker på stikkontakten =)

-MLR
Avatar billede prodic Mester
22. november 2001 - 17:06 #2
Avatar billede prodic Mester
22. november 2001 - 17:07 #3
Har du aktiveret Power Management i både BIOS og i Win2000 - det plejer at have en dejlig nedslukkede effekt.
Avatar billede soreno Praktikant
22. november 2001 - 17:07 #4
min er heller ikke enabled ved login skærmen.
Men et eller andet sted i bios\'en er der en funktion der kan gøre det for dig. jeg kan ikke huske hvad den hedder, men det er sikker noget lign. \"Numlock disabled\" prøv at ændre det til den modsatte..
Avatar billede sjoller Nybegynder
22. november 2001 - 17:17 #5
mlr >> du er satme vittig, men spilder min tid... :-(

prodic >> jeg har gjort det nu og kontollerer om det virker ved genstart.

Avatar billede sjoller Nybegynder
22. november 2001 - 17:19 #6
prodic >> Jeg har kun power control installeret, ikke management. Hvor gør jeg det ?
Avatar billede sjoller Nybegynder
22. november 2001 - 17:22 #7
...altså i Win2K.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. november 2001 - 19:23 #8
sjoller> jeg tror prodic mener at du skal i bios under Powermanagement, se efter om du har ACPI eller APM Enabled!

Numlock enables normalt i bios, men kan drille!
Ellers kan man finde det sted i Registry hvor man sætter et nul eller ettal.
Avatar billede hkta Nybegynder
23. november 2001 - 13:55 #9
Lav en regfil.
D.V.S højreklik fx på skrivebordet
Vælg Ny > tekstdokument
Omdøb tekst dokumentet til fx numlock.reg
Nu ændre filiconet udseende da det nu er en regfil
højreklik på filen og vælg rediger
I filen skrives nu:

REGEDIT4

[HKEY_USERS\\.DEFAULT\\Control Panel\\Keyboard]
\"InitalKeyboardIndicators\"=\"2\"

[HKEY_CURRENT_USERS\\Control Panel\\Keyboard]
\"InitalKeyboardIndicators\"=\"2\"

Gem og luk filen
fyr så filen af ved at bobbeltklikke på den
Håber det lykkedes for dig.
Avatar billede hkta Nybegynder
23. november 2001 - 13:57 #10
Til retaxes

Det er rigtigt man også kan sætte det direkte i regestry, men det er et 2-tal der skal skrives.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. november 2001 - 18:09 #11
hkta> Det er bare iorden, ku\' ikke lige huske det, har ikke selv brugt den metode!
Avatar billede sjoller Nybegynder
28. november 2001 - 11:52 #12
hkta >>
Hvor ved du den slags fra ??? :-)

Jeg ser lige når jeg genstarter...
Avatar billede sjoller Nybegynder
01. december 2001 - 00:56 #13
Det virker desværre ikke... Kan det skyldes at jeg kører Win2K Adv. Server og at der er noget med nogle brugerindstillinger ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. december 2001 - 02:20 #14
Ku\' du ikke bare nøjes med en server eller pro?
Avatar billede hkta Nybegynder
03. december 2001 - 11:33 #15
Prøv så

Start > kør
Skriv: regedt32
Vælg HKEY_USERS tilsluttet lokal maskine
Default\\Control panel\\keyboard
InitalKeyboardIndicators sættes til 2

OG

HKEY_CURRENT_USERS tilsluttet lokal maskine
Control panel\\keyboard
InitalKeyboardIndicators sættes til 2

Avatar billede sjoller Nybegynder
30. december 2001 - 14:33 #16
Intet af det virker...