Avatar billede michael_r Nybegynder
21. november 2001 - 10:27 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Hurtig hjælp! (Erfaring med HRI.dk)

Hej, er der nogen der har erfaring med Hotel & Restaurations Indkøb ApS (www.hri.dk)?

Jeg er netop blevet kontaktet af dem, om oprettelse som leverandør på deres side, og samtidig om at få trykt kontakoplysninger i deres årlige katalog.

Der er dog et par ting der gør mig lidt betænkelig:

1. Prisen er kr. 5000,- plus moms for en periode fra nu til april 2003
2. Betalningsfristen er 8 dage (!)
3. Jeg skal tage beslutningen her og nu, og kan altså ikke få lov til at tænke over det i mere end en times tid.

Nogen der har sagt »ja« til at blive deres leverandør, er det seriøst nok, eller er det blot endnu en flok telefonsælgere der forsøger at spinde guld på mindre erhvervsdrivende?

Håber at få et hurtigt svar :)

Mvh. Michael Rasmussen.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. november 2001 - 10:28 #1
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2001 - 10:29 #2
pas meget på med den slags, jeg kender flere små firmaer der har betalt og aldrig fået en skid. Ikke direkte hos HRI, men hos lignende firmaer.

Hvis du vil, sig du først betaler i  det øjeblik du kan se du står i deres katalog.
Avatar billede cdc Novice
21. november 2001 - 10:31 #3
glem dem....det er et telemarketing bureau, og hvis du kun har fået en time, så er de IKKE seriøse, se også i navnen ApS ikke godt.....

Ring evnt. til Hotel & restaurationsbranchen og forhør dig...

Har selv arb. i den branche for mange år siden, og den er ikke fin i kanterne

/cdc
Avatar billede michael_r Nybegynder
21. november 2001 - 10:31 #4
Tak for de hurtige svar, i følge deres konsulent udkommer deres næste \"katalog\" først til April næste år, så det er jo igen noget der gør mig  mistænkelig :-/

Mvh. Michael Rasmussen.
Avatar billede hojben Novice
21. november 2001 - 10:33 #5
Nej gør det ikke... Jeg kender ham sune olsen der er \"salgsdirektør\"... fra Dansk skoleindkøb.. Og det var et virkeligt fuskerfirma.. den der med at du har 1 time til at svare er salgspjat.. Den hørte jeg dagligt da jeg var i selvsamme firma for et par år siden..
Avatar billede podata Nybegynder
21. november 2001 - 10:48 #6
Hold dig væk, virker ikke seriøst nok \'til den pris\' alene under branchenyt er der kun ét indlæg der ikke er opdateret i månedsvis, et seriøst site til hotel og restaurationsbranchen ville opdatere denne type nyheder adskillige gange dagligt, og ikke há standard nyheder fra berlingske.
I øvrigt er et papirkatalog jo ikke noget at betale \'den pris\' for, du har jo telefonbøger m.v.
Avatar billede michael_r Nybegynder
21. november 2001 - 11:08 #7
Der er noget om snakken, jeg har lige tjekket lidt op:

På den fax jeg modtog, som skulle underskrives og returneres til dem, står følgende oplysninger:

Hotel & Restaurations Indkøb
Vestergade 3
1456 København K

CVR.nr.: 25381289
Tlf.: 33 33 70 56

Hverken CVR, telefon eller firmanavn kan jeg finde via krak.dk, på ovenstående adresse - så det bliver et klart »Nej!« når deres sælger ringer igen :)

Jeg deler points ud lidt senere, når jeg lige har fået rystet sælgeren ud af min telefon. Foreløbig tak for den hurtige hjælp :)

Mvh. Michael Rasmussen.
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2001 - 11:12 #8
bare spørg dem om det betyder noget du er i \'ribers\' eller hør om hvor længe der går hvis du ikke betaler til du lander i \'ribers\' virker fint ved avissælgere :)
Avatar billede michael_r Nybegynder
21. november 2001 - 11:55 #9
Tak for hjælpen gutter, sælgere der afslutter en samtale med »Du spilder sgu min tid« er ikke spor seriøse, så i fik fuldstændig ret - sådan et fup firma ;o)

Jeg deler pointene ligeligt imellem jer, det er efter min mening mest fair - endnu engang tak for hjælpen, og pas på HRI.dk !

Mvh. Michael Rasmussen.
Avatar billede michael_r Nybegynder
21. november 2001 - 11:58 #10
Ok, helt ligeligt kan det ikke blive, men næsten :)
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2001 - 12:08 #11
mange tak.
Avatar billede cdc Novice
21. november 2001 - 12:11 #12
mange tak for points
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. november 2001 - 14:02 #13
Du accepterer for hurtigt :o)
Læs denne artikkel (de bruger ligefrem HRI som eksempel):
http://www.djz.dk/menu.specials/vis_dokument.php3?id=124&backgr=&template=0
Avatar billede michael_r Nybegynder
21. november 2001 - 14:15 #14
Jeg beklager meget :(

Men mange tak for linket, det ser ud til at være en rigtig god artikel :o)