Avatar billede bubby Nybegynder
02. juni 1999 - 13:07 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Laaaaaaangsom

Yo boys n girls....
Jeg har et problem, min pc med win 98 starter vildt langsomt op. Den holder en stor pause lige inden den kommer ind i windows, det er fordi den cheker scsi 2x, kan man ikke gøre det sådan, at den kun cheker 1 gang???
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. juni 1999 - 13:23 #1
Jeg skal ikke gøre mig klog på problemet men kan du ikke inde fra scsi controllerens bios sætte dine tilsluttede enheder manuelt op istedet for at lade den auto-detecte? Det kunne måske være løsningen da systemer der auto-detecter til tider kan bruge lang tid på at undersøge tilsluttede enheder.
Hilsen Kim
Avatar billede bubby Nybegynder
02. juni 1999 - 19:32 #2
Hvordan går man derind og gør det???
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. juni 1999 - 19:47 #3
hvis du har en Adaptec controller mener jeg du skal trykke CTRL+A når du booter og ram'ener talt op.
Avatar billede bubby Nybegynder
02. juni 1999 - 19:49 #4
Det er en tekram controller
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. juni 1999 - 20:00 #5
Hmm...tjaa...så er der kun brugsforviringen tilbage hvis CTRL+A ikke virker :)
Jeg må være dig svar skyldig men jeg tror næsten dit problem med hastigheden vil løses hvis du på en eller anden måde kan få adgang til bios'en.
Hilsen Kim
Avatar billede mentor Nybegynder
02. juni 1999 - 20:00 #6
Nope!
Det tager nu engang 18 sek. ~more or less~ at identificere en SCSI enhed.
Det er en del af ideen, at SCSI detecter hver gang..
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. juni 1999 - 20:11 #7
sikke noget sludder! hvis man kun har fx en hd og et cdrom drev tar det kun max 5 sek hvis man har defineret hvilke enheder der er tilstede i bios'en. sådan virker det ihvertfald inde på mit arbejde
Avatar billede mentor Nybegynder
02. juni 1999 - 20:19 #8
Kommer an på...
Onboard el. PCI scsi kort.
Med en PCI controller tager det nu et forår at boote. Og jeg mener selvfølgelig 18 sek. i alt. Sic est.
også med de nyeste ctrlere
Avatar billede bubby Nybegynder
02. juni 1999 - 21:09 #9
øhhh ok... skal nok lige prøve med ctrl+a
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. juni 1999 - 23:40 #10
kim>>

DET ER IKKE DET DER ER PROBLEMET TROR JEG....
jeg har også selv en SCSI controller, som gør windows mere langsom, jeg kan se at brænderen blinker mange gange under opstart, men jeg tror ikke der er noget at gøre
Avatar billede bubby Nybegynder
03. juni 1999 - 13:23 #11
Tror jeg altså heller ikke, fordi jeg har prøvet alt nu
Avatar billede bubby Nybegynder
03. juni 1999 - 13:24 #12
Fordi det ikke virkede
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
03. juni 1999 - 22:01 #13
Der er mange glæder ved brændere...
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
05. juni 1999 - 01:58 #14
Hvad er det for noget Pjat med jer...18sek. et forår.. 5sek.. osv... Jeg har også SCSI - og jeg kan overhovedet ikke mærke om det er i eller ej!

Bubby: Få dig en ny computer! (P3 Rykker for vildt)

/tissetrold
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
05. juni 1999 - 09:53 #15
tizzetrold<< Det kommer da fuldstændig an på hvilken controller man har. Selvfølgelig har det da osse noget at sige hvis man kører PIII eller en gammel sur 486.

Bubby<< har den altid startet langsom op eller er det noget den pludselig er begyndt på? Har du prøvet at flytte controlleren til at andet slot? Det kan nemlig osse have noget at sige!
/Kim
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
05. juni 1999 - 10:38 #16
tizzetrold

Latterligt svar!

cyberesben>>Jeg genkender det du beskriver og min PC sparker røv!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 13:02 #17
dkkarben>> har du så gjort noget ved det nu?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
05. juni 1999 - 14:32 #18
cyberesben

Nope - jeg slutter den bare ikke til før jeg skal bruge den.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 15:25 #19
hmm ok
Avatar billede janbb Juniormester
06. juni 1999 - 14:34 #20
Selvom det er meget imponerende forslag de andre har og mit standardsvar ellers altid plejer og blive nævnt vil jeg nu alligevel forsøge mig: Reinst. win98,
under re-inst. er der en "feature", der netop rep. det problem du nævner: hurtig
opstart arrangeres.Det tager godt nok
ca en halv time at reinst., men det er ret "ufarligt" dvs kan ikke skade.
Avatar billede gigy Nybegynder
06. juni 1999 - 20:39 #21
køre du med den crackede version fra
frozen? hvis er det derfor den er laaaannngggsssooomm om at starte op
Avatar billede bubby Nybegynder
06. juni 1999 - 21:24 #22
Jeg har geninstalleret masser af gange
Avatar billede unhuman Nybegynder
08. juni 1999 - 23:51 #23
Prøv at trykke på DEL, når den har talt ram op, hvis det heller ikke virker så har jeg kun det samme råd som tizzetrold køb dig en ny computer.

P3 styrer hel klart
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 1999 - 00:42 #24
hvis han trykker på DEL ryger han jo bare ind i motherboard BIOS'en...det vil ikke hjælpe ham en skid!
sludder....dårligt forslag at han bare skal købe en ny computer!
bubby: har du prøvet at kontakte forhandleren/producenten af controlleren og høre om de har været udsat for problemet/har en løsning?

P3 er alt for dyr endnu
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
09. juni 1999 - 00:47 #25
kimrosgaard>>Kan ikke være mere enig!
Avatar billede bubby Nybegynder
09. juni 1999 - 10:49 #26
Så kommer jeg ind i biosen er du dum eller hvad??? Jeg har købt computeren os tizzetrolds onkel så, hvis der var noget galt, så hører jeg ikke lige på tizze.....
Avatar billede bubby Nybegynder
03. september 1999 - 13:36 #27
så får jeg bare pointene selv*lol*