Avatar billede lestrata Nybegynder
19. november 2001 - 16:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man vise lokale filer?

Jeg er ved at lave en FTP klient i PHP og DHTML og sidder temlig meget fast lige nu.
Jeg vil have vist brugerens filer i browser vinduet, så man kan markere hvilke filer man vil uploade o.s.v.

Jeg havde brugt et ActiveX object som vist filer+mappe+drev, men så snart jeg lagde scriptet op på nettet kørt scriptet ikke mere.
Fordi IE\'s standard indstillinger siger at den ikke må køre unsigned ActiveX objekter fra nettet.

Kan man igennem Java vise brugerens filer/mapper/drev som html/tekst i browser vinduet, uden at brugeren først skal ind og rode i browser indstillingerne?

/LeStrata
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
19. november 2001 - 17:17 #1
Det korte svar er ja!

Men, der er et men.
En Java applet der vil til gå lokal diske etc. skal signes. Dette kan man selv gøre, men så kommer der til at stå \"test sign\". Du kan evt. finde en applet som allerede er signet eller en anden activeX component der gør det samme og er signet.
Avatar billede lestrata Nybegynder
19. november 2001 - 20:07 #2
Nu har jeg kigget efter det i et par timer, der er vel ikke en der har et godt link?

LeStrata
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. november 2001 - 10:50 #3
Situationen ved at gøre det igennem java med signatur bliver den samme som at gøre det med ActiveX. Brugeren vil få et prompt.
    \"Et signeret program prøver at gøre noget der må betegnes som en
    sikkerhedsrisiko. Ønsker du at lade programmet fortsætte\"
Og sikkert også en radioknap hvor brugeren kan vælge hvormeget han vil stole på dig eller ikke.

Medmindre du har et STORT og respekteret firma at pege på som ejer af signaturen vil det få mange til at sige \"no way\" og gå deres vej.

Personligt ville jeg anbefale en god veledning i hvordan man opsætter Cute FTP, selvom også den skal opdateres hvert år eller tiere.

mvh JakobA
Avatar billede lestrata Nybegynder
30. november 2001 - 18:08 #4
Jakoba >> Når jeg har scriptet liggende lokalt kommer der en popup frem og spørger om man vil køre ActiveX.

Men efter det er lagt på nettet spørger den slet ikke om noget som helst - den la\' bare være med at køre ActiveX koden..

Så det er ikke det samme hvis Java spørger om man har lyst til at køre koden..

Jeg vil værre lykkelig hvis jeg bare kan få ActiveX til at komme med den prompt når scriptet køres på nettet.

Jeg startede på FTP-klientet for at komme igang med at \"kode\" lidt PHP/DHTML igen, så det ville være _lidt_ kedeligt at det ender med at jeg skriver en vejledning i hvordan man bruger CuteFTP ;))