Avatar billede superfly2001 Nybegynder
19. november 2001 - 15:54 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

WinXP/98?

Nårh... ja jeg har lige formateret hele lortet og jeg havde XP installationen liggende på et andet drev... jeg trykke setup fra dossen af og finder ud af at jeg ikke kan installere windows xp fra dos?? ok... jeg bliver så tvunget til at lave en mindre installation af windows 98 (ikke 2nd edition)!
Ok så kommer jeg derind og får installeret XP (IKKE som opgradering pågrund af en konflikt med sproget) og samtidig opgraderer jeg til NTFS... så nu har jeg jo win98 liggende på samme drev som XP og alle dets system filer osv. ligger og roder...! Det vil jeg fandeme have fjernet, så mit spørgsmål er:
Hvordan får jeg fjernet ALT der har med Win98 at gøre dvs. alle dens systemfiler osv der ligger rundt omkring og mapper og hvad der kommer med det, uden a fucke XP op, og det hele blir sådan gjort ordentligt til da jeg virkelig hader rod på min HD (derfor jeg formaterede fra start af!)
Tak på Forhånd!
Avatar billede fear Nybegynder
19. november 2001 - 17:10 #1
jeg ved sku ikke hvordan man kan fjerne alt fra win98.
Men det du kan gøre et at lave en bootdisk til XP.

Så formatere hele disken.
brug bootdisken til at starte op på.
og så kan du installere XP direkte fra dos\'en

på dette link: ftp://expert:expert@mulle.dyndns.dk/Windows%20XP/floppy%20boot%20install%20XP/

finder du et program som laver XP bootdisken.
Jeg mener at man skal bruge 6 tomme disketter.

Husk at vælge det rigtige program(HOME el. PRO)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 11:19 #2
Der er kun en vej vist hvis du skal have rettet op i sådan engang misk mask. Fdisk og start forfra.

Vil du have begge systemer på så skal du installerer win98 først på partition 1 primær (3 -4GB) og WinXP på partition 2 sekundær ( på min 5GB).

Kør fdisk ved hjælp af windows 98 CDrom boot og start pc op med cdrom support.

skriv A:
start fdisk

Slet partiitoner , først udvidet og herefter primær.

Lav så nye partitioner efter ønsket størrelse , og genstart så med winodsws 98 Cdrom i cdromdrev start installtationen af windows 98. Denne vil nu spørge om din harddisk skal formateres, og det siger du ok til. Efter dette er du klar til evt. at installerer windows 98 eller du kan vælge helt og holden at installerer windows XP

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede jenshertz Nybegynder
21. november 2001 - 14:15 #3
Du kan jo konvertere tilbage til Fat - installere Win98 - kører WinXP setup - og så bede om at få fjernet win98 igen - under setuppen. Det var i hvertfald det jeg gjorde.
- held og lykke med XP - en solidt og virksomt operativsystem.
Avatar billede jenshertz Nybegynder
21. november 2001 - 14:17 #4
Det ville også være en god ide at kopiere alle dine dokumenter over på det andet drev - så du ikke skal sidde en halv dag og vente på at kopiere dem over netværket...
Avatar billede superfly2001 Nybegynder
21. november 2001 - 15:34 #5
jenshertz: Har haft XP i 100 år... bare fordi min HD var rodet jeg formaterede ;)

Andre: Det er altså ikke fordi jeg er komplet idiot.. jeg kan godt finde rundt på en pc så i behøver ikke skrive præcise detaljer som \'skriv nu a:\' osv.
Nårh men det så ud til jeg bare kunne slette mappen windows98 lå i..(windows) og det\'s systemfiler forsvandt efter XP var installeret! så nu er det jo ude af verden... ville egentlig bare se om der var nogle specielle rester jeg kunne ha overset!
Tak for hjælpen anyways!
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 01:50 #6
Sorry jeg kom blot med nogle tips. Den form for opdeling af harddisk har gavnet mig i den forstand, at jeg ikke skal tænke på backup. alle mine data ligger på partitioner, som ikke vedrører OS. Jeg kunne ikke se at du har haft puter i 100 år og en krig. :-)