Avatar billede ij Nybegynder
02. juni 1999 - 08:03 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Desktoppen er død!!!

Min pc med win95 er gået ned. Jeg kan starte op, men jeg kan ikke starte programmerne der ligger på skrivebordet. Jeg tror at det er PWS fra MS der er kilden til dette, da den gik ned da jeg prøvede at oprette et virtuelt bibliotek.
Avatar billede leif Seniormester
02. juni 1999 - 09:53 #1
Hvad skriver den hvis du prøver at dobbeltklikke på ikonerne???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. juni 1999 - 09:55 #2
kan du starte i fejlsikker tilstand?
Avatar billede ij Nybegynder
02. juni 1999 - 09:55 #3
Ingenting, den er helt død. Hvis jeg derimod højreklikker og vælger "åben", kan jeg godt starte programmerne. Det er skummelt det her!!!
Avatar billede ij Nybegynder
02. juni 1999 - 09:57 #4
Jeg kan godt starte i fejlsikker tilstand, men det gør ingen forskel, situationen er den samme, helt død.
Avatar billede leif Seniormester
02. juni 1999 - 10:15 #5
Også hvis du lige laver et nyt link, kan du så starte det???
Avatar billede alf Nybegynder
02. juni 1999 - 11:06 #6
Har du kontrolleret instillingerne til musen. Du siger at højreklik virker ok men ikke venstre dobbeltklik. Prøv det!
Avatar billede lrj Nybegynder
02. juni 1999 - 11:20 #7
Hurrah, tid til reinstall ;o)
Avatar billede lrj Nybegynder
02. juni 1999 - 11:20 #8
Hmm, det kunne også være venstre museknap der ikke virker - så virker en reinstallering nok ikke ...
Avatar billede ij Nybegynder
02. juni 1999 - 11:41 #9
Det er heller ikke muligt at starte programmer igennem Start->programmer
Det sjove er at jeg kan starte alle programmer igennem Kør menuen. Det jeg har ud af min 95 i øjeblikket, er vel i princippet en udviddet dosprompt !!!
Avatar billede mukke Nybegynder
02. juni 1999 - 11:48 #10
Hmm.. Det lyder som om at hvor "åbn" før var standard venstre klik, er venstre-klik nu blevet noget andet....

Når du højreklikker på et ikon på skrivebordet, starter programmet så, eller kommer der en menu frem (hvor du så kan vælge åbn).
Hvis det sidste er tilfældet, hvad er så skrevet med fed i den menu? (Normalt er det åbn)
Avatar billede ij Nybegynder
02. juni 1999 - 11:50 #11
Der er ikke blevet byttet om på de 2 knapper, det er nok nærmere noget eventhåndtering der er gået tabt?
Avatar billede mukke Nybegynder
02. juni 1999 - 11:56 #12
....

HVAD sker der når du højreklikker?

Jeg har IKKE sagt nogen om at knapperne er byttet rundt...
Avatar billede ij Nybegynder
02. juni 1999 - 11:58 #13
Som jeg har skrevet tidligere, kommer der en menu hvori jeg kan vælge Åbn, og det står med fed.
Avatar billede mukke Nybegynder
02. juni 1999 - 12:01 #14
ok...
Hvis du starter notepad (CTRL+ESC, K (R hvis engelsk version af win), notepad<enter>) kan du så markere tekst med musen og venstre kanp?
Avatar billede ij Nybegynder
02. juni 1999 - 12:04 #15
Det er lidt problematisk at teste det nu, eftersom jeg er på arbejde, og det er gået galt på min hjemme PC . Vi bliver nok nødt til at fortsætte dialogen senere, ellers tak indtil videre.
Avatar billede mukke Nybegynder
02. juni 1999 - 12:07 #16
Hmm.. ok... Men komme rlige til at tænke det ikke er så svært at undersøge...

I snakkede jo om om det var musen den er galt med.

Når du bruger startmenuen, så er det vel venstre knap du bruger.... Og problemet er først når du skal starte et bestemt program det ikke virker (?)

I så fald virker musen jo fint.

I så fald forstår jeg det ikke ... :(
Avatar billede ij Nybegynder
02. juni 1999 - 12:33 #17
Ja præcis. Det er ikke musen der er problemet.
Avatar billede swjensen Nybegynder
02. juni 1999 - 17:25 #18
Hvor hurtig er din double-click timing sat til?
Avatar billede mentor Nybegynder
02. juni 1999 - 19:56 #19
Har du prøvet at installere '95 ovenpå den gamle installation? Det kan næppe skade.
(Selvom det lyder som om det er reg. databasen, som har taget skade.. Prøv evt. at omdøbe den så den kan få lov at bruge backup'en)

Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. juni 1999 - 23:23 #20
Hvis det var mig ville jeg bare installere Windows igen, først oven på den gamle. og hvis det ikke virker, så ville jeg omdøbe Windows mappen og installere Windows i C:\WINDOWS

Husk at have alle dine programmer klar på disketter eller CD, inden du gør dettte.
Avatar billede ij Nybegynder
03. juni 1999 - 11:54 #21
Jeg prøver at installere ovenpå den gamle, det kan ihvertfald ikke blive værre.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. juni 1999 - 13:18 #22
ok! hvordan går det?
Avatar billede ij Nybegynder
03. juni 1999 - 13:20 #23
Jeg er på arbejde, så det må vente til jeg kommer hjem. Jeg svarer senere
Avatar billede zoy Nybegynder
03. juni 1999 - 19:08 #24
hvad hvis du bare klikker en gang og derefter trykker på return?? så skulle den jo også åbne filen eller programmet.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. juni 1999 - 19:42 #25
zoy>> jeg så en gang en computer hvor man skulle gøre dette
Avatar billede janbb Juniormester
06. juni 1999 - 14:26 #26
Hvad er PWS ?
Avatar billede lusk Nybegynder
06. juni 1999 - 14:56 #27
Reinstaller win95 , når der først er kritisk nedsmelting i windows kan der ikke betale sig at lave det er nemmer og reinstaller windows, når der først fejl i window kommer der bare flere ??
Avatar billede buiz Nybegynder
06. juni 1999 - 18:12 #28
drenge, man kan da meget let finde ud af om det er museknappen der er noget galt med. Det gælder bare om at markere iconet på skrivebordet (øh, det kan du vel gøre med højre museknap som øjensynlig virker fint) og så hugge ENTER på keyboardet. Hvis programmet starter normalt, ja, så må det have været musen.

Tror nu iøvrigt ikke at musen er problemet. Hvis jeg var dig ville jeg slagte Windows (slette ALLE filer) og geninstallere helt fra bunden. Lusk har sgu' ret, når der først har været fejl, så er det kun et spørgsmål om tid før man modtager de skumleste 0E og 0D fejl...
Avatar billede gigy Nybegynder
06. juni 1999 - 20:41 #29
dyb indåning og formater
Avatar billede ij Nybegynder
06. juni 1999 - 23:41 #30
Jeg tror at I har ret, jeg orker ikke at lege med det mere, det giver grå hår. Hurra for reinstall, på en maskine de har kørt et år. Gud ved hvor mange timer jeg skal bruge på at hente alle de programmer fra internettet igen. Nej jeg orker det næsten ikke. Microsucks.........
Avatar billede mukke Nybegynder
07. juni 1999 - 19:59 #31
1 år? Hvad er hemligheden?

*dybt imponeret*
Avatar billede zoy Nybegynder
09. juni 1999 - 09:59 #32
cyberesben>>> det samme her.

Buiz>>> ja det lyder ligesom om du har løsningen MEN det er der jo svaret længere oppe.. hehe.