Avatar billede taishi Nybegynder
17. november 2001 - 23:24 Der er 9 kommentarer

Bundkort driver...

Jeg har lidt problemer med computeren og er ved at opdatere det hele. Nu mangler jeg bare en ny driver til bundkortet. Jeg er kommet så vidt at det er et ASUS A7v VIA Apollo KT133 Chipset. Det står der ihf. på. Jeg har fundet en masse drivere på http://www.asus.com/Products/Motherboard/driver_ide.html men aner simpelthen ikke hvilken jeg skal vælge...

/taishi
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
17. november 2001 - 23:30 #1
Her er et link til en driver http://www.viaarena.com/?PageID=2
Avatar billede zhark Nybegynder
17. november 2001 - 23:39 #2
Du har de drivere der skal bruges med på din ASUS CD! OK du skal vel have nyere Via \"4in1\" og Directx, men det hele skulle da gerne køre med det der er med!
Avatar billede zhark Nybegynder
17. november 2001 - 23:40 #3
Her kan du hente de sidste nye \"4in1\"
http://www.viatech.com/jsp/en/dr/driver.jsp
Avatar billede zhark Nybegynder
17. november 2001 - 23:43 #4
Husk at få installeret Promis Controller fra CDen med \"Mass Storage\"
Avatar billede dennis_p Nybegynder
18. november 2001 - 17:19 #5
Hvilken REV. nummer står der på bundkortet (Åben kabinettet og kig på bundkortet, det eneste sted du kan se det)

Så går du ind på deres hjemmeesiden og går ned under apollo KT133 og finder driveren.

Husk det skal gøres meget grundig.

Sidste fredag fik jeg flaset mit bundkort forkert A7V Apollo KT 133, og nu er det lige til at smide ud.

Den sidste version jeg brugte var !1007! jeg tog en tysk version af den nyeste driver til bundkortet.

Det skulle jeg aldrig have gjordt.

Husk selv om du finder den rigtig driver skal du også huske at finde det rigtige Flash program til ellers kan det også gå galt.
Avatar billede zhark Nybegynder
18. november 2001 - 22:19 #6
dennis p>
Jeg har ikke forstået noget om BIOS update?? Jeg mener man skal være rimelig forsigtig med den slags (hvad også dit eks. tyder på) og det mener jeg ikke lige burde være problemet med et nyt mobo!
Avatar billede zhark Nybegynder
18. november 2001 - 22:23 #7
og så kan man forøvrigt se alt om bios version under opstart ved at taste \"pause tasten\" lige når der tælles ram
Avatar billede dennis_p Nybegynder
21. november 2001 - 09:59 #8
Jeg tror ikke på at det er et bios problem eller rettere sagt man opdatere kun bundkortetet når det er yderst nødvendigt.
Jeg tror ikke at du skal opdatere bundkortet men istedet for tror jeg at det er et windows problem, som kan være mangelende fil(er), som laver lort i dit system, men selvføldig det er da godt at opdatere, men man skal lige tænke sig godt om før man begynder på at flashe bios´en.
Det kan også godt være at det er en virus.
Der er så mange fakta der spiller ind så du tror det er løgn.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
28. november 2001 - 17:09 #9
er det sådan et bundkort du har

http://www.asus.com/products/Motherboard/socketa/a7v/index.html

hvis det er sådan et mobo du har så skal du ins det her prog

ftp://ftp.asus.com/pub/asus/mb/flash/asupdate.exe

og her er den nyeste bios

ftp://ftp.asus.com/pub/asus/mb/socka/kt133/a7v/a7v1009.zip

og det er et nemt prog men hvis du vil have lidt guide
så her da

http://www.eksperten.dk/spm/139446 læs den 3 nederste