Avatar billede park Nybegynder
17. november 2001 - 01:48 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Deling af mp3 fil

jeg har en stor mp3 fil som jeg vil have delt op i flere små filer hvordan gør man det?
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
17. november 2001 - 01:54 #1
prøv at bruge winrar..
jeg er ikk sikker på det..
ellers tror jeg sku ikk der er noget at gøre..Desværre..
Avatar billede |rain|raven Nybegynder
17. november 2001 - 01:55 #2
prøv at bruge winrar..
jeg er ikk sikker på det..
ellers tror jeg sku ikk der er noget at gøre..Desværre..
Avatar billede prodic Mester
17. november 2001 - 01:56 #3
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. november 2001 - 01:59 #4
brug winzip :)

højreklik på din mp3fil > Add To Zip >

Så åbner WinZip..

Så der hvor der står \"Add to archive\" skal du bare skrive A:\\Filnavn.mp3

Så skulle den gerne klare resten selv :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. november 2001 - 01:59 #5
Arhh..damn da også..ikke hurtig nok :(
Avatar billede prodic Mester
17. november 2001 - 02:03 #6
Hvis det er den anden måde, så har WinAce en mulighed for at dele en fil i flere forskellige størrelser.
Og det er lige til at gå til.
Avatar billede daiz Nybegynder
17. november 2001 - 02:07 #7
Tjae, mener du kun at størrelsen skal deles så har alle ovennævnte ret.

Hvis du gerne vil have to musikstykker, skal du lave den om til wav fil åbne den i en wab editor dele den i to filer og lave dem om til mp3.

Mp3 formattet er komprimeret og derfor kan den ikke finde ud af at dele nummeret på anden vis :(
Avatar billede daiz Nybegynder
17. november 2001 - 02:08 #8
Hov det var jo næste det samme som prodic havde svaret --- jeg er snart træt :)

John daiz.dk
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
17. november 2001 - 02:13 #9
Jeg tror jeg har løsningen til dig ..Du skal have fat i et program der hedder \"Filesplitter\" .
Det kan du dl her :

http://webpages.cwia.com/~haustein/FileSplitter.Zip

Det er ikke så stort igen (80Kb) , og sender du mp3 med mail, kræver det at modtageren også har progrmaet for at kunne joine filen igen ...
Det er ganske nemt at gå til ... held og lykke ;o)

Avatar billede park Nybegynder
17. november 2001 - 02:21 #10
Undskyld, jeg formulerede mig ikke godt nok, jeg mener at istedet for 1 langt nummer vil jeg dele den til evt. 3 numre.
Avatar billede park Nybegynder
17. november 2001 - 02:22 #11
hvad er en wab editor?
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
17. november 2001 - 02:24 #12
Det skulle du også kunne gøre med det program ..ellers kan du bare hoppe ind på www.download.com eller www.google.com og søge på filesplitters ......................
Avatar billede halifax Nybegynder
17. november 2001 - 03:14 #13
cyberjoker - Prøv nu at bruge tænkeren. En filesplitter deler filer op i mindre størrelser, f.eks 1.44 MB som kan være på en diskette. Det duer jo ikke til at dele en lang mp3 i 3 numre, eks. et langt remix hvor hvert nummer har forskællig længde. Dertil skal bruges et specielt mp3 split program som nøjagtig kan del hvor et nummer går over i et andet. I dit forslag nævner du jp også at filen skal joines for at den duer igen, ik\'? Så brug tænkeren!

Avatar billede halifax Nybegynder
17. november 2001 - 03:17 #14
Der ønskes jo en løsning med at dele en brugbar mp3 fil til 3 andre brugbare mp3 filer, som skal kunne afspilles. Så er det ikke nok bare at splitte i en given størrelse.
park - har du prøvet prodic\'s forslag.
Avatar billede park Nybegynder
17. november 2001 - 03:26 #15
Ikke endnu, jeg prøver det i morgen,det er vist ved at være sengetid.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
17. november 2001 - 05:20 #16
Sorry Halifax.... måske forstod jeg bare ikke spm. rigtigt ;o)
Så må det eneste rigtige jo være en wav-editor .Men det kræver da en del arbejde ;o)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
17. november 2001 - 05:23 #17
Måske er det så denne her du leder efter

http://hj.dusnet.de/codevisions/mp3splitter.zip
Avatar billede halifax Nybegynder
17. november 2001 - 12:26 #18
Kik på denne side. Et besøg værd for mp3 elskere. Tons af div. værktøjer, incl. mp3clip og mp3cutter
http://www.hitsquad.com/smm/win95/MP3/

Avatar billede prodic Mester
17. november 2001 - 13:26 #19
Tak for pointene - sig til hvis Halifax skal have nogle af dem for hans svar.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. november 2001 - 15:19 #20
Det er fint nok med pointuddeling. - Ellers tak, prodic.  :)