Avatar billede monkeysee Nybegynder
16. november 2001 - 22:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

screenshot af websider

Hvordan tager man screenshots af andre websider via sin browser? Er det nødvendigt at installere en komponent på sin server?
Avatar billede vandiemen Nybegynder
16. november 2001 - 22:02 #1
file, save as
Avatar billede vandiemen Nybegynder
16. november 2001 - 22:02 #2
eller filer, gem som
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
16. november 2001 - 22:03 #3
htryk på tasten prtscr (print screen)
Dette putter et screenshot af den aktuelle skærm over på klippebordet.
Så er det bare at indsætte dette i et tegneprogram eller word eller whatever...
Avatar billede zeppelin Nybegynder
16. november 2001 - 22:10 #4
Hold eventuelt \"ALT\" nede mens du trykker på \"print screen\" tasten. Så tager den kun screenshot af det aktive vindue.
Avatar billede monkeysee Nybegynder
16. november 2001 - 22:46 #5
tjah, man kan også hive sit digitalkamera frem ;-))

...nej, det jeg mener er at jeg flere steder har set sider hvor man opgiver en URL til en hjemmeside, hvorefter et \"snapshot\" dukker op af HTML\'en som en GIF eller JPEG!!

Det må nødvendigvis kræve en form for komponent, eller hvad??
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
17. november 2001 - 09:26 #6
Er det HTML \'teksten\' du får frem som en gif ????
I så fald må du give et eksempel.
Avatar billede monkeysee Nybegynder
18. november 2001 - 22:23 #7
Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne huske HVOR jeg havde set det - jeg har lige brugt en time på at søge...

Jeg ved at effekten laves af en form for komponent, og jeg håber at kunne finde et eksempel som jeg kan vise...
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
18. november 2001 - 22:27 #8
men er det HTML koden der bliver genereret som en gif ?
Avatar billede monkeysee Nybegynder
20. november 2001 - 00:14 #9
Du kan velsagtens (og jeg kender som sagt ikke komponenten \"intimt\") selv vælge. Jeg så engang på dreamless hvordan man kunne opgive sin URL, hvorefter man modtog et billede af ens egen side fuldstændig dekonstrueret og med html koden placeret foran grafikken osv. temmelig fedt!
Avatar billede monkeysee Nybegynder
21. november 2001 - 00:40 #10
anybody??? dont make me repost!!
Avatar billede otis Nybegynder
21. november 2001 - 00:47 #11
http://www.o-piz.dk/ss.jpg det kalder jeg screenshot :DD
print screen, og ctrl-v i et billedebehandlings program :)
Avatar billede monkeysee Nybegynder
21. november 2001 - 01:05 #12
nul pis!! det virkede bare første gang, men jeg syntes bare at klokken var lidt senere end 20:55 :o

apropos screenshots, prøv www.nullpointer.co.uk \'s \"webtracer\" og tag dine 3D briller på, eksperter!
Avatar billede monkeysee Nybegynder
24. januar 2002 - 03:20 #13
point taget, spørgsmål ude...