Avatar billede dodge Nybegynder
16. november 2001 - 20:16 Der er 24 kommentarer

Spil og XP

Jeg skiftede for en tid siden fra Win ME til Win XP Pro. Derefter har min computer ikke været i stand til at køre spil, hvilket den gjorde uden problemer i ME. Den fryser eller genstarter, hver gang jeg prøver at køre et spil.
Er der nogen, der kan hjælpe??
Avatar billede lina_g Nybegynder
16. november 2001 - 20:18 #1
det gør min også, Hver gang når jeg skal spille Max Payne. Kan jeg spille i måske et minut, så fryser den, og efter 10 sekunder genstarter den computeren!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. november 2001 - 20:21 #2
Hmm skummelt. Jeg gennemførte netop Max Payne på PC. Har i andre spændende oplysninger?? Ram, hardware m.m.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
16. november 2001 - 20:22 #3
´Højreklik på spillets .exe filmm..Comftable mode

Run this program in comftable mode for
Windows98/ME
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2001 - 20:29 #4
zyberwizard> der hedder compatible mode :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 21:12 #5
Det hedder da komfortabel måde på dansk ;o)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 22:12 #6
Hvilkes spil drejer det sig om?
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
17. november 2001 - 00:46 #7
Har i prøvet at opdatere jeres Grafik kort driver, der plejer tit at være fejl med dette.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2001 - 01:24 #8
Komfortabel = behagelig
Konvetibel = passet til
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
17. november 2001 - 18:04 #9
Dodge > Du kan hente dette program hvis de der Kombatibel modes ikke virker jeg har nemlig selv haft lidt problemer med dem , men nogen spil men jeg installerede så den her ! Ap. Fix til Windows XP - og der er os en til WIndows 2000 hvis der er nogen der har problemer med det ! :)

http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/685/msdncompositedoc.xml
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
17. november 2001 - 18:10 #10
hvor fanden kommer ordet Konvetibel fra? Er det tibetansk eller hvad? =D

  - Rod
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. november 2001 - 18:18 #11
konvertibel betyder at noget kan omvendes eller omdannes.
Det han mener er kompatibel der betyder at noget kan forenes med noget andet, eller kan anvendes med noget andet!
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. november 2001 - 18:22 #12
Mange af disse udtryk stammer fra latin!
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
17. november 2001 - 18:38 #13
ja tak du er godt nok hjælpsom, jeg påpegede at han lavede fejl, ikke at jeg ikke selv var klar over hvad det betyder. :-)

- Rod
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 01:49 #14
Ligger nu på expertftpserveren i mappen winodws XP

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede sutminlange Nybegynder
18. november 2001 - 14:43 #15
Hallo.... alle ældre spil kan ikke spilles på XP. XP er ikke beregnet til spil, det er ligesom 2000. Skrift tilbage til dit andet ulovlovlige windows hvis du vil spille :-)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
18. november 2001 - 14:52 #16
Sut min korte > Jeg har da slet ingen problemer med at spille i Windows XP også selv om det er gamle spil over 3-4 år gammel INGEN problemer der  , tror vidst du har misforstået noget

og kharder , der var måske noget du kunne bruge der hehehe ! ;) rart jeg kunne komme med noget til dit site
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
18. november 2001 - 14:53 #17
sutminlange så lige en kommentar til , det er Windows XP home Edition er faktisk det bedste til at spille på , måske er der ikke så mange spil endnu der virker for dit vedkommende men hvorfor tror du de har lavet updates og den 1. service pack allerede !
Avatar billede sutminlange Nybegynder
18. november 2001 - 15:09 #18
Hva vil du ha den i røven.... så prøv at formulere dit spørgsmål rigtigt/bedre.... su skriver du ikke kan spille, og det svare jeg på.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 17:28 #19
om det er xp pro eller xp home er underordnet begge systemer kører lige godt spil, da pro blot er en udvidelse af home. Det er helt andre ting som gør hvis Xp ikke kan spille bestemte spil. De spil som xp ikke kan spille, bør nok heller ikke være på pc\'eren. De er nemlgi klargjort i windows 98 pc\'er, så derfor kan de ikke spilles hverken under 2000 eller xp.
Avatar billede dodge Nybegynder
18. november 2001 - 20:16 #20
Det er ikke nødvendigt med flere forslag længere, problemet er løst. Jeg fulgte rådet fra Zyberwizard, og derefter løste problemet sig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2001 - 20:18 #21
Skal du så ikke acceptere???
Avatar billede vistodk Nybegynder
20. november 2001 - 04:45 #22
Vil lige kommenter lidt *GG*
Du skriver \"for et stykke tid siden\" er det en beta? eller rc1?.. hvis det er, så kan jeg godt forstå det, for directx indstillingerne i de versioner var helt i skoven.. opdater den med en \"guld\" version
Glem ALT hvad \"sutminlange\" siger... han ved ikke hvad han snakker om. Der KAN være problemer med MEGET gamle spil, eller warez udgaver, de de(begge) er bygget, compilet og patched udfra win98 16bit maskinkoder der ikke spiller HELT på en 32bit maskine.

\\-----------------------------------/
      Hilsen Stoffer
      Visto.dk IT-service
      www.visto.dk
\\-----------------------------------/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 04:51 #23
Jeg har endnu ikke mødt et spil der ikke vil køre i XP og endnu har jeg ikke brugt muligheden for at køre \"compatible mode\". Hver dag kan jeg læse om folk der har kæmpe problemer, men tænker lidt at det må skyldes andre faktorer. F.eks en dårlig build/beta af XP eller maskinfejl mm. En hurtigt opdatering af den nyeste Nvidia Detonator 4 har været det eneste jeg har haft brug for. Desuden ligger der et par updates på Microsoft´s  hjemmeside som kunne være værd at hente. Bl.a et par sikkerhedshuller. (Bare gå ind i windows updates)

/Nikolaj :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2010 - 23:16 #24
Lukketid?