Avatar billede hougaard Nybegynder
15. november 2001 - 23:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

FTP-server, kan ikke læse indhold af ftp

Jeg har installeret en FTP-server på en ADSL og en Windows 2000 server.

Internt virker alt fint, men eksterne brugere kan kun logge på ftp\'en, men ftp-programmet står så bare og prøver at læse katalog-strukturen (det skriver den i alt fald).

Jeg har prøvet med både IIS og CesarFTP, og det giver nødagtigt samme resultat.

Hvordan får jeg det til at virke?

Avatar billede djeclemen Nybegynder
15. november 2001 - 23:21 #1
hvad har du af adsl

har du åbenet port 20 og 21 ??
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
15. november 2001 - 23:21 #2
Har brugerne læserettigheder på folderen og filerne?
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
15. november 2001 - 23:22 #3
hov det virker fint internt, så ignorer mit indlæg!
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 00:43 #4
Hvis du har adsl hos Cybercity, så ringer du blot til dem og beder dem åbene port 20 - 21 fra din interne ip over på routeren. Så gør de det som en mis :-) Snup så lige port 3389 med nu når du bruger windows 2000 server. Så kan du remote din pc der hjemme fra en hvilken somhelst pc\'er rundt om i verden, blot der er netforbindelse.

Her skal du bruge IIS og en virtuelopsætning af TSWEB ( www.mulle.dyndns.dk/tsweb )

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk

Avatar billede vladimirr Nybegynder
16. november 2001 - 08:20 #5
Øhh Koster den service ikke noget ?
Normalt sætter man da selv porte op hos Cybercity :)
Avatar billede hougaard Nybegynder
16. november 2001 - 08:38 #6
Min ADSL er fra TDC.
Og ifølge de papirer, jeg fik med fra TDC, skulle der være åben for brug af FTP-server, på port 21.
/Hougaard
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 15:56 #7
Nej det koster ikke noget, de vil hellere have man ringer, som man selv gør det, for ikke at spolerer noget i routeropsætningen.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 15:44 #8
Hvorfor henvender du dig ikke til mig over icq eller messinger, så vi kan få den op at køre. Har fået adskillige ftp servere op at kører her på eksperten. :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 15:46 #9
Jeg har et program, som kan gå ind og se om der er fejl og alt efter hvilken melding det kommer med kan vi finde ud af hvad der er galt.
Avatar billede hougaard Nybegynder
22. november 2001 - 08:47 #10
Det vil jeg gøre.
Avatar billede hougaard Nybegynder
24. april 2003 - 14:42 #11
Nu virker det, der var bare den FTP-server jeg brugte som ikke rigtig spillede.
Avatar billede hougaard Nybegynder
24. april 2003 - 14:43 #12
Nu bruger jeg et andet så virker det.