Avatar billede trygleren Nybegynder
15. november 2001 - 14:23 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Connect21 Stofa opsætning

Jeg har pt. downloadet Connect21-programmet da Stofas eget program, StofaCon, ikke virkede. Men i modsætning til StofaCon, har Connect21 et væld af indstillinger som jeg på ingen måde kan indstille. Jeg har ingen ide om hvad Stofas signon-ip er! Indstillingerne kan ses på http://www.litewerx.dk/connect21/screenshots.html

Jeg skal dog her nævne at jeg er bosat i Hjørring, hvor Stofas opsætning er anderledes. Dog logger jeg også på på signon.stofanet.dk
Håber der måske er nogen der kender svaret.
På forhånd tak.
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 14:26 #1
Brug DHCP og http://signon.stofanet.dk
Sæt automatisk proxy indstil. + http://signon.stofanet.dk/proxy.pac

Skulle virke for de fleste =)
Avatar billede dimmer27 Nybegynder
15. november 2001 - 14:43 #2
Jo ser du der er ikke meget i connect21 det eneste du skal er taste din username, password ind først Resten af de oplysninger du skal bruge er dem som der er i de papirer der følger med til stofa. inde i online kan du hvis du kan regne ud hvad minutprisen er taste den ind så kan \"connect21\" regne dit forbrug ud. online server er din dns-server som står i dit stofa hæfte, det er den primær dns. og logonserver er: 192.168.30.2 port: 259
Avatar billede trygleren Nybegynder
15. november 2001 - 14:46 #3
jeg ved ikke lige hvad det er du snakker om hr. Drage, men intet sted i Connect21 står der DHCP og ingen steder kan jeg aktivere auto. proxy

Jeg skal vide præcis hvad der skal skrives hvor.
Derfor tog jeg linket med billeder af indstillingsmuligheder med i mit spørgsmål jo.
Avatar billede trygleren Nybegynder
15. november 2001 - 14:48 #4
Det er sådan at i Hjørring bruger vi ikke de af Stofa tilsendte oplysninger. Det er en helt speciel opsætning, da vi i forvejen har kabelinternet og har haft det er par år. Stofa har blot overtaget driften.
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 14:49 #5
Jeps, men stofanet har skiftet til et nyere system.... (også i Hjørring?)
Så derfor bruger man slet ikke telnet og alt det der længere. Man får en IP af Motorola-modemet, og logger på via siden.

Den finder selv DNS, gateway etc. via DHCP-protokollen. (Stofas manual er dog stadig forældet)
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 14:50 #6
ok, så i bruger ikke motorola-modem?
Avatar billede trygleren Nybegynder
15. november 2001 - 14:52 #7
jo, vi bruger godt nok motorolamodemet. Men det du skrev kan ikke indsættes nogle steder i Connect21-programmet.
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 14:53 #8
Ifølge stofas egen side....såeh bruger i faktisk også DHCP....underligt.
Avatar billede trygleren Nybegynder
15. november 2001 - 14:55 #9
du hører ikke efter hvad jeg sider =)
I programmet står der jo ikke noget om DHCP - så kan du jo skrive alle mulige fikse porte og adresser - det er værdiløst for mig, når jeg ikke ved hvor det skal stå... C my point?
Avatar billede trygleren Nybegynder
15. november 2001 - 14:55 #10
SIGER... ikke sider !! LOL
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 14:56 #11
Nårh ok =)
http://www.stofanet.dk/opsaet/tcpip-opsaet-fam.html

-højre på andre comp
-TCP/IP for netværkskort
-Hent automatisk + alt andet slået fra

Når du har gjort det, så genstart

Og IE skal have proxy som beskrevet før.
Avatar billede trygleren Nybegynder
15. november 2001 - 14:59 #12
Endnu en gang sover dragen som en sten... LOL
Hør nu her drage, jeg kan sagtens komme på internettet. Uden problemer. Jeg gider bare ikke døje med den forp..... logonside. StofaCon programmet suttede, så jeg hentede Connect21 istedet. Og det er i det program jeg ikke ved hvordan opsætningen skal være!! Comprende?  =)
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 15:05 #13
Arh ok =)
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 15:08 #14
Så vidt jeg husker kan man faktisk godt bruge telnet stadigvæk...2sek finder lige ud af det =)
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 15:13 #15
Avatar billede trygleren Nybegynder
15. november 2001 - 15:18 #16
Som telnetscript? Hvordan så?
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 15:19 #17
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 15:22 #18
Hvis du bruger den som startopside undgår du at skulle logge ind =) ....men skal stadig starte IE for at blive logget ind...

I gamle dage kunne man bruge telnet til at koble på stofa
Avatar billede dragen Nybegynder
15. november 2001 - 15:24 #19
Du skal bruge stofa-logon serverens IP....men kan ikke lige finde den for dit område - prøv evt. at kontakte deres support...per email =)
Avatar billede trygleren Nybegynder
15. november 2001 - 15:25 #20
Det er netop hvad jeg ville undgå - at skulle logge ind via IE - det tager en krig at starte det lort op og så skulle lukke det.
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. november 2001 - 09:06 #21
Hvis du ikke har prøvet med de instillinger som er standard når du installerer programmet, så prøv lige med dem først... Hvis ikke det virker, så sig lige til, så kigger jeg dem hjemme i eftermiddag...

/J
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 09:11 #22
Jeg bruger NiteLogger 2, der i bund og grund bare sender nogle oplysninger via telnet.

Det er mit brugernavn xxxxxs001 og et password.

Desuden har jeg indtastet Stofa\'s autentifikationsserver 192.168.30.2 port 259

Mon ikke det er noge lign. du skal bruge?
Avatar billede trygleren Nybegynder
16. september 2002 - 19:33 #23
Hej
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 19:36 #24
Det var sq hurtigt du fik lukket ;)