Avatar billede poulvp Praktikant
14. november 2001 - 15:57 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Prøvede at installere win98 oven i 95

Jeg prøvede at installere win 98 på en pc hvor jeg i forvejen havde win 98, men ak; noget gik galt omkring drvspace og nu kan jeg ikke engang formatere c drevet den siger den mangler drvspace og den ligger kun som BIN, kan jeg gøre noget så jeg trods alt beholder mine dokumenter på d-drevet. og hvad pokker gør jeg
Avatar billede poulvp Praktikant
14. november 2001 - 15:58 #1
rettelse: jeg prøvede at installere win 98 hvor jeg i forvejen havde win 95
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2001 - 16:06 #2
du skal bare bruge fdisk til at slette din C partition og så oprette en ny og formattere den og så lægge win98 ind påny!

MVH Un1

(Sig til hvis du skal bruge detaljer!)
Avatar billede filen Nybegynder
14. november 2001 - 16:12 #3
Lige precis..

Filen/
Avatar billede trismegistos Nybegynder
14. november 2001 - 16:17 #4
du kan enten flytte dine data i dos eller bruge disk swap
Avatar billede trismegistos Nybegynder
14. november 2001 - 16:23 #5
Avatar billede trismegistos Nybegynder
14. november 2001 - 16:24 #6
skulle have været et svar :}
Avatar billede poulvp Praktikant
14. november 2001 - 16:29 #7
un1corn ja tak detaljer ville være fint
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2001 - 16:34 #8
Hvis du bruger fdisk, så er dine data også væk, da du ikke kan slette primær uden først at slette udvidet dospartition. Du skulle gerne efter en formatering hvis det kan lade sig gøre, for når først der er gået ged i partiitonen, så kan det være nødvendigt med en fdisk for at rense op, også er dine dokumenter m.v. væk.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis vi skal prøve om partition 1 (C) kan reddes.

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk
Efter kl. 22:30 i aften.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2001 - 16:36 #9
Der ligger også forskellige diskbehandlingsprogrammer inde på expertftpserveren i mappen disk som du kan prøve først, hvis du har lyst til det.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
15. november 2001 - 04:53 #10
Drivespace komprimerer hele din harddisk, og du skal under normale omstændigheder ikke forvente at kunne fdiske et drev med drivespace!

Du bliver nødt til at tilbage konvertere til et almindeligt ukomprimeret system, og derefter fdiske.

Alternativ er at bruge et program til at slette alt hvad der ligger på drevet blok for blok!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. november 2001 - 06:38 #11
aaa 2500>> Man kan sagtens fdiske et drive space komprimeret drev! Men man mister alle sine data.

trismegistos>> Man kan ikke dos kopiere fra et drivespace komprimeret drev! Da drevet er pakket til en stor fil!

poulvp>> Måske lidt sent at sige det, men opgraderinger er aldrig gode og det et normalt ikke muligt at opgradere på et komprimeret drev.
Avatar billede the_magician Nybegynder
16. november 2001 - 20:22 #12
Kan du boote fra en startdiskette ?
Avatar billede trismegistos Nybegynder
17. november 2001 - 18:47 #13
nå nej men man kan da stadig diskswappe..
men det skulle nok kun have været en kommentar eller et forslag alligevel    :)
trækker mig i ærbødig respekt    ;)
Avatar billede poulvp Praktikant
17. november 2001 - 18:57 #14
Takker for svarene, jeg startede pcéren op næste dag og da fortsatte den selv med at færdig gøreinstall. af win.98 og den havde alle dokumenter i behold hmmmm underlig men tak for svarene jeg har fordelt pointene ligeligt mellem jer, som tak for interessen