Avatar billede haus Praktikant
13. november 2001 - 20:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ramproblemer

Jeg har netop købt 256 mb ram (pc133 7,5 ns pqi). Efter jeg har sat den i pceren kan computeren kun finde 120 mb. Hvorfor og hvordan gør jeg så den finder alle 256 mb ???  Venligst hjælp. Mange tak
Avatar billede columbus Nybegynder
13. november 2001 - 20:42 #1
Prøv evt. at sætte dem i en anden slot.
Har du nogen ram i forvejen? For ellers er det lidt mærkeligt at du lige finder 120 mb. Du har undersøgt at dit motherboard understøtter 256 mb ram blokke?
Avatar billede haus Praktikant
13. november 2001 - 21:54 #2
Jeg har prøvet at sætte den i en anden slot med det resultat at computeren ikke ville boote.....
Ifølge moterboard manualen står der: 168-pins sdram module expansion socket max memory size is 512 mb.  Så der skulle vel heller ikke være et problem her..  Jeg har heller ikke andet ram i computeren... Hvad pokker gør jeg nu :-)
Avatar billede bullet! Nybegynder
14. november 2001 - 09:43 #3
du må da lige oprette et spørgsmål igen så vi ka få nogle point.........
:-)
Avatar billede btp Nybegynder
14. november 2001 - 12:16 #4
Din ram klods kan godt være defekt....men kom med din E-mail så kan jeg sende et program der kan tjekke dine ram
Avatar billede haus Praktikant
14. november 2001 - 17:20 #5
Mange tak. Email: haussmann@worldonline.dk
Avatar billede btp Nybegynder
15. november 2001 - 12:39 #6
den kommer så hurtig som muligt til dig...
Avatar billede haus Praktikant
19. november 2001 - 20:00 #7
Tak for programmet Btp. Når jeg køre det kommer der en fejlmeddelse: Goldmemory: Error. Extended memory driver detected. Ved du hvad det betyder???
PÅ forhånd tak.