Avatar billede perolsen Novice
13. november 2001 - 20:15 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

meget vigtige data

Hjælp Hjælp
Jeg har et meget stort problem
Jeg  har 4 computer forbundet sammen i netværk
hvor på den ene computer har jeg none meget vigtige data
Som der ikke må slettes men ved en fejl kom jeg til alligevel
fra en anden computer
Så er mit spørgsmål så hvor i alverden er de filer så blevet af efter at jeg fik slette dem
De er ikke I Papirkurven på den computer jeg sad fra og slette dem
Eller I Papirkurven på den computer jeg slette dem fra
Og jeg har prøvet med programmet fix-it utilities hvor det ikke fant noget ?

HASTER HJÆLP
Avatar billede ellert Nybegynder
13. november 2001 - 20:17 #1
Jeg tror desværre ikke at du kan få dem igen!
Men kigger lige med, hvis der nu er nogen der ved det!
Avatar billede maxium Novice
13. november 2001 - 20:18 #2
du har desvere slettet dine dataer fra din hard disk så sorry
Avatar billede maxium Novice
13. november 2001 - 20:20 #3
du kan jo sige hvad du har slettet så er der måske nogle der kan hjælpe dig :-)
Avatar billede ellert Nybegynder
13. november 2001 - 20:20 #4
i to må sgu\' tage og kigge på jeres danske grammatik!
Avatar billede maxium Novice
13. november 2001 - 20:22 #5
ellert> ???
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
13. november 2001 - 20:38 #6
Du må og købe noget software, så kan du være heldig at få dine data igen. F.eks. Ontracks Easy Recover eller pakket med Fixit Utils. Der er Easy Recover inkl.

http://www.ontrack.com/easyrecovery/
Avatar billede j.robert Nybegynder
13. november 2001 - 20:40 #7
Lost & found er nok eneste forsøg!
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,6769,00.asp
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
13. november 2001 - 20:44 #8
Mistede forleden begge mine partioner på min disk, men det lykkes mig at få mine data igen med Easy recover. Ulempen ved lost And Found er at du er nødt til at have en ekstra disk eller anden måde at gemme dine data på. Du kan ikke gemme data på den disk du redder data fra. Det kan du med Easy Recover.
Det kræver så bare noget mere forsigtighed, da man jo ikke gerne skulle gemme oven i noget man skal redde :-)

Avatar billede j.robert Nybegynder
13. november 2001 - 20:48 #9
Er det nu en ulempe at finde en ekstra disk og overføre data?. - Det er da bedre en at skulle købe.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
13. november 2001 - 20:52 #10
Det kan være en ulempe, så skal man så også sætte den op, men Lost And Found er da heller ikke gratis, oder was ?
Avatar billede j.robert Nybegynder
13. november 2001 - 20:57 #11
Gratis? - Det ser sådan ud, når mit link følges.
Avatar billede j.robert Nybegynder
13. november 2001 - 20:58 #12
Men skulle vi ikke lade perolsen afgøre hvad han mener er rigtigt.
- Det mener jeg.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
13. november 2001 - 21:03 #13
Mener jeg også :-)
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
14. november 2001 - 09:11 #14
Som blueyed1 skriver Easy recovery:

jeg har reddet flere diske med det, bl.a. diske med regnskaber.

Det er nemt at bruge, og kan redde både filer, og hele diske.

det eneste prb. er at det koster.

Jeg kan evt. redde dem for dig hvis du er interesseret. bare læg en besked herinde.
Avatar billede perolsen Novice
16. november 2001 - 09:03 #15
Der er desværre i nu ikke komme en løsning på mit problem
Er der ingen der kan fortælle mig
hvor mine filer er blevet af ???
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
16. november 2001 - 09:11 #16
Jeg er lige havnet i samme situation, hvor selv ikke Lost And Found, Easy Recovery kunne hjælpe, jo, men ikke ret meget.
Getdataback hjalp meget, PRØV DET ! http://www.runtime.org/gdb.htm

Mener det virker selvom det ikke registret.

Du skal søge på den disk hvor dine data lå.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
16. november 2001 - 09:12 #17
Sorry, du kan kun se dine data, den skal reg. før du for lov at gemme dine data igen :-(
Avatar billede perolsen Novice
16. november 2001 - 09:13 #18
PS
Og på hvilken harddisk filen er er den på den jeg sad og slette fra
Eller er den på den anden harddisk jeg har prøvet at lave en test fil
Og lage den på serverne og slette den igennem en anden computer
Og filen er ikke til at finde hverken i papirkurven eller på harddisken
Med fix-it utilities HJÆLPPPPPP
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
16. november 2001 - 10:54 #19
Du skal finde dine data på den disk hvor de var gemt, ikke på den PC hvor du slettet den fra.

Hvis du har slettet en fil på serveren fra en klient pc, vil filen aldrig ligge i papirkurv hverken på server eller klient. Så skal du have fat i noget recover software og det så entet køres fra server eller klient. Forhåbenligt kan du så finde filen, hvis da ikke serveren kører NTFS filsystem, ellers kan det næsten blive en umulig opgave at redde filen.

Hvis du sletter en fil på serveren, fra serveren ligger den i papirkurv. Det samme med en klient computer.
Avatar billede perolsen Novice
17. november 2001 - 05:57 #20
Tudsen tak for hjælpen alle sammen
Med mit problem blev ikke løst ?
Jeg har dog også fået professionel hjælp
Hvor det ikke kunne løses :-(
Avatar billede php3star Nybegynder
21. november 2001 - 09:26 #21
Jeg kan bare sige at det er noget LORT!!!!!
Jeg har ogsaa gennemlevet det i gaar. Jeg var naesten ved at smide min computer ud af vinduet!

Mine data jeg har lost var ... som man godt kan sige MEGET VIGTIGT, og nu proever jeg med easy-recovery. Jeg haaber det fungerer!!!!    :-|

//PHP
Avatar billede convinius Nybegynder
26. oktober 2002 - 08:00 #22
hvis i ikke har set en mand græde ser i det nu, jeg har mistet alle mine data, efter at prøve at installere linux...... og jeg havde også lyst til at .... jeg ved ikke hvad....men der er 10000 timers arbejde bag de data, og jeg orker ikke at starte forfra. Jeg oververjer at omstrukturere mit liv hvis jeg ikke finde de data. SÅ nu prøver jeg med de programmer i anbefaler i en række spørgsmål, ellers må jeg oprette et spørgsmål.

/convinius