Avatar billede louisec Nybegynder
14. marts 2000 - 14:10 Der er 11 kommentarer

jpeg ?!?!

Jeg skal minimere størrelsen af nogle jpeg billeder. Hvordan gøres det nemmes??
Avatar billede stroehm Nybegynder
14. marts 2000 - 14:28 #1
der er mange muligheder, alt efter hvilket software du har,
-hvad har du til rådighed af billed behandlings programmer ?
(paint shop / photoshop / photoimpact / image ready etc.)
Avatar billede hobbez Nybegynder
14. marts 2000 - 14:34 #2
Skal det være JPEG? Nogle billeder bliver mindre & pænere med en ordentlig GIF-optimering.

/Rob
Avatar billede louisec Nybegynder
14. marts 2000 - 14:44 #3
Det er nogle billeder som skal fylde så lidt som muligt i JPEG format.
Avatar billede stroehm Nybegynder
14. marts 2000 - 14:47 #4
ok
men hvilke billedbehandlings programmer har du til rådighed ?
Avatar billede louisec Nybegynder
14. marts 2000 - 14:58 #5
corel draw 8.0
Findes der ikke nogen gratis programmer som kan bruges ??
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2000 - 15:23 #6
Kik en på denne side. Er det noget i den retning f.eks. http://www.trivista.com/ .
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2000 - 15:24 #7
Du kan f.eks hente en gratis prøve vers af Paintshop Pro, eller bare bruge Corel Draw 8, her går du bare ind og ændre billede størelsen og så kan du indstille hvor mange farver det skal være i og hvilken kvalitet.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2000 - 15:40 #8
Du kan gå ind på denne side hos tucows der er der en masse shareware programmer til optimering af billeder og nogen af dem er specielt velegnet til JPEG.

http://tucows.webpartner.dk/imgedit95.html#jpegwiz
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2000 - 23:15 #9
Har du fundet programmet du skulle bruge?
Jeg har selv brugt det fra tucows et par gange, det er faktisk meget godt.
Avatar billede padde Nybegynder
02. oktober 2000 - 23:34 #10
Hvis du har C. draw 8, må du også have Photppaint:
Gå ind i image > resample der kan du ændre størrelsen på billederne i % (jeg har ikke selv den danske version - så jeg håber du kan finde ud af det :)
Avatar billede padde Nybegynder
02. oktober 2000 - 23:34 #11
det var et svar :)