Avatar billede punker Nybegynder
11. november 2001 - 09:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fladskærm på grafik-kort

Har fået en 15\" fladskærm (mermaid) og vil gerne ha\' den til at køre over mit grafik-kort .. men den har et andet stik og der fulgte et skærmkort med den skal tilsluttes til ... har hørt man kan få et \"omformer\" stik ??  hvad hedder sådan et og hvor kan man få det ??
Avatar billede sukos Juniormester
11. november 2001 - 09:41 #1
Det lyder sgu underligt!
Der fulgte ikke et stik med som skal sættes mellem dit skærmkort og det kort som fulgte med skærmen?
Avatar billede sukos Juniormester
11. november 2001 - 09:41 #2
Hvilken skærm er det mere præcist?
Avatar billede punker Nybegynder
11. november 2001 - 10:03 #3
1. Nej ..der fulgte ikke noget stik med (har ikke købt den fra ny ... \"byttede med min \"gamle\" for em alm. 15\" skærm) 2. Der var ikke noget stik med kun det der skærmkort (chips & technologies)og det eneste der står på skærmen er MERMAID COMPUTER
Men var inde i Multi Media World igår og en ekspedient sagde der fandtes sådan et \"omformer stik ..men de havde det ikke og han vidste ikke hvor man lige kunne få det.  :(
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
11. november 2001 - 13:41 #4
www.Mermaid.dk kan du se at alle skærme kører med et af følgende 3 connector typer...

DVI
Analog
Panel Link

Så nu skal du bare finde ud af hvor du får et grafikkort med den udgang, med samt et kabel...

Det lyder som om du har en skærm med digital udgang! Du kan ikke bare købe et koverterings stik til den... Det bliver istedet en konverter boks, som er meget dyr!

Iøvrigt, så fatter jeg ikke at du ville bytte en hvilken som helst 15\" skærm for en Mermaid flad skærm uden at sætte dig ind i hvad det var som du købte!

Kontakt Mermaid og find ud af hvad du skal bruge...

Hvis nogen her på eksperten skal kunne hjælpe dig, skal du skrive hvad model skærmen er, samt hvad som står på skærmkortet!
Avatar billede punker Nybegynder
11. november 2001 - 14:28 #5
ok .. havde fundet mermaid selv .. :) .. men det er jo det at der står intet på den skærm ... men den hører til VENTURA serien og er 15\" .... (og den skærm jeg byttede væk var bare en gl. 1 jeg selv havde købt i d.blå avis for 200 kr.  såååå deeeet er til at overleve :) )..... men ringer til dem imorgen ..de må jo vide det skulle man jo mene ???
og desuden er det kun til en af mine \"reserve\" putere så det er ikke fordi det er \"livsnødvendigt\"  ..... og mand skal jo lære sålænge man lever  :))))  men tak for svar
ps. den står kun som 15\" mermaid ventura  og kortet hedder chips & technologies 65555 pci
Avatar billede mortan Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:40 #6
du skal sikkert bruge en MDR20 omformer. Hvis der er DVI i dit kort og kablet fra skærmen en 20 polet er det løsningen. Den kan købes hos kabelshop.dk
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 19:46 #7
Punker -> Har du stadig skærmkortet ?? Jeg er måske interesseret i at købe det for en god pris?! - Kræver dog at det har 26 pin DFP udgang!
Avatar billede punker Nybegynder
09. september 2004 - 14:17 #8
øhh ..... ja og nej ................ Har givet pc til min gamle .... long time ago  :)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2004 - 15:01 #9
Okay, ja det er jo "long time ago" efterhånden. However....
Det skærmkort/grafikkort jeg mangler har en udgang med 2x13 "led" (26 pin DFP) Udgangen ser ud som øverst udgang på dette kort:
http://www.mermaid.dk/images/Grafikkort/ventura_grafik_kort_-_billed.jpg
Har du eller "din gamle" et kort med sådan en udgang - vil jeg give 300,-kr. for det + forsendelse!! - Så det er op til dig/jer....