Avatar billede mmp Nybegynder
09. november 2001 - 12:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Clienter ingen forbindelse til netværket

Jeg kører med en Win2K Server 2 netværkskort - 1 til router Cisco 677, det andet til hub, hvor det resterende netværk er forbundet.
Det hele har virket. Men nu er der ingen forbindelse til internettet fra clienterne kun fra serveren. LAN fungerer perfekt imidlertid.
Jeg kan pinge gateway\'en fra clienterne og får forbindelse - men ikke internetserveren (cybercity).

Alle klienter har statisk IP-adresse og det skal forblive sådan.

Når jeg prøver at få forbindelse til internettet får jeg en fejlmeddelelse, der siger, at serveren ikke kan findes eller dns error.

Er der nogle, der kan hjælpe med dette.
Avatar billede hojben Novice
09. november 2001 - 13:54 #1
hvordan er klienterne konfigureret under tcpip ?
Avatar billede mmp Nybegynder
09. november 2001 - 15:33 #2
De har hver en IP-adresse 192.168.1.???
Subnet 255.255.255.0
Gateway = Servers interne IP (192.168.1.???)

Dernæst får de deres DNS & SDNS
(cybercity)
Avatar billede hojben Novice
09. november 2001 - 15:39 #3
Og deling af netadgang i 2k er slået til?
Avatar billede mmp Nybegynder
09. november 2001 - 16:05 #4
Nej, deling er ikke slået til - for klienterne skal ikke have dynamiske IP\'ere
Avatar billede mmp Nybegynder
09. november 2001 - 16:15 #5
Jeg har lige prøvet, hvordan det er, når netværket bliver delt. En idé, for så stryger serverens internet adgang også.
Avatar billede mmp Nybegynder
09. november 2001 - 16:16 #6
Jeg mener, en DÅRLIG ide
Avatar billede hojben Novice
09. november 2001 - 16:49 #7
ja ser du ... det var da egentlig skummelt..

I rest my case
Avatar billede mmp Nybegynder
10. november 2001 - 10:26 #8
lukker