Avatar billede jones Nybegynder
09. november 2001 - 10:29 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

computer grosist

Hej jeg har længe været forhandler hos nogle it-grosister i Jylland, men her til flytter butikken til sjælland, så jeg synes det kunne være godt evt. at finde nogle lidt mere lokalt, men jeg kan \"sku\" ikke rigtigt finde nogle på sjælland !  jeg er lige nu forhandler hos Data Team & Smg ( www.datateam.dk & www.smg.dk ) og de har fungeret fint...
men så er det jeg spørger findes der nogle gode / billige / servicemindet grosister på sjælland ?

ps. og nu er det ikke sådan en almindelig butik jeg søger, men en Grosist altså sådan et sted hvor it-butikker, med PC-relaterede produkter med videresalg for øje, kan handle
Avatar billede prof2 Nybegynder
09. november 2001 - 10:33 #1
Har du prøvet at søge på hardware grossist på jubii. Jeg mener den finder en masse der!
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 11:38 #2
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 11:39 #3
prøver lige igen med den sidste
http://dk.ingrammicro.com/
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 11:39 #4
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 11:40 #5
Avatar billede ricky Nybegynder
09. november 2001 - 13:52 #6
koep>> hvis du har tænkt dig at liste samtlige grossister på Sjælland... så god fornøjelse...

spm. var \"findes der nogle gode / billige / servicemindet grosister\" - og du har ikke nævnt en eneste... der falder ind under disse kategorier...

jones>> hvorfor forsætter du ikke bare med dem du kender ?
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 14:03 #7
ricky > Ricky jeg skrev dem som jeg kendte og selv har brugt engang. Og jeg har ikke oplevet andet end at de var gode, billige og servicemindede
Avatar billede ricky Nybegynder
09. november 2001 - 14:56 #8
ok - hvis det er dine erfaringer... så siger jeg undskyld... jeg har været i denne branche i mange år (på trods af min unge alder :-) og kan ikke genkende de distributører i.f.m. de ord når det vedrører en ny kunde... specielt Bridema forstår jeg slet ikke - Bridema køber selv stort set alt i DK og sælger det videre til andre forhandler = hvordan kan man så være billig ?

Som jeg kan høre det på jones søger han en One-Stop-Shop og blandt dem du har nævnt er der kun Tech Data, Ingram (& Bridema) - men for de to førstnævnte gælder jo nogle helt specielle spilleregler = de gider ikke de små kunder!

Nu kender jeg ikke datateam - men jeg tror at han måske nok i virkeligen er bedre stillet hvis han forsætter med SMG.
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 15:11 #9
vi var da ikke en stor kunde da vi begyndte at handle hos TechData (Computer2000) du skal bare udfylde ansøgningen korrekt så kan du blive kunde de tjekker ikke om du så handler for så meget som du har skrevet. Jeg tror stadig vi er kunde der og vi har ikke handlet der i et år :-)

Med hensyn til Bridema brugte vi dem ikke grundet prisen men på grund af servicen og som en nødløsning hvis et nødvendigt stykke hardware ikke var på lager

Sandberg er også gode men forhandler sjovt nok for det meste kun Sandberg !
Men skal du f.eks. bruge kabler er de gode ar have på listen
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 15:12 #10
stykke hardware ikke var på lager = stykke hardware ikke var på lager andetsteds
Avatar billede jones Nybegynder
09. november 2001 - 15:17 #11
jeg kigger på dem lidt senere... tak...

flere forslag er velkommne
Avatar billede ricky Nybegynder
09. november 2001 - 15:56 #12
koep>> Tech Data meldte ud for 3-4 mdr. siden at de ikke ønskede forhandlere med en omsætning på under 120.000,- pr. år - det har de så officielt ændret holdning til senere hen... men det er en uofficiel holdning hos mange af de større distributører...

Hvad angår at købe kabler hos Sandberg - så er det vist et spørgsmål om viden - for set med mine øjne er det alt for dyrt og for lille udvalg...
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 16:03 #13
ricky > Så har de nedsat det for før i tiden hed det at du minimum skulle købe for 250000 kr. pr. år.

Jeg skrev bare at vi forventede 350000 kr. men så meget nåede vi da aldrig at købe for og vi er stadig kunde hos dem

ja der er vist bedre kabel forhandlere men vores behov var ikke så stort og vi havde også brug for andre produkter
Avatar billede jones Nybegynder
23. november 2001 - 08:31 #14
tak tak
Avatar billede inktoner Nybegynder
23. december 2001 - 13:48 #15
Hvis i mangler blæk & ink toner i jeres forhandlersortiment, er i velkommen til at kontakte mig, jeg er ny importør af unike kvalitetsprodukter af højeste kvalitet, til de fleste printere, særdeles konkurence dygtige priser, ingen mellemsalg, jeg importere direkte fra producenter i England & Usa, derfor er der mange penge at tjene på disse produkter, vareprøve sendes gerne, Venlig hilsen. Martin. NHE service. nymand@business.tele.dk