Avatar billede treinholdt Nybegynder
08. november 2001 - 10:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Password på directory

Hej,

Jeg tænkte på om der var nogen der lå inde med en reference eller eksempel på hvordan man password beskytter et directory der feks skal indeholder progfiler eller billeder. Jeg ved man kan gøre det via global.asa men hvis der er nogen der ligger inde med noget info om dette, kunne det være super. Det skal hertil siges at det udelukkende skal gøres via scripting.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 10:40 #1
kan du ikke bare lave en default.asp med en simpelt password funktion, inde i de mapper du vil beskytte ?
Avatar billede treinholdt Nybegynder
08. november 2001 - 10:43 #2
Nopes, det beskytter desværre ikke filerne i directoryet
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 10:49 #3
Du skal ha adgang til IIS for at lave password beskyttelse af directories.. ring til dit webhotel og spørg dem pænt..

hvad skal filer beskyttes imod ? kopiering, ændring eller hvad ?
Avatar billede treinholdt Nybegynder
08. november 2001 - 10:58 #4
Jepper, jeg ved man kan gøre det via IIS, men jeg er ganske sikker på jeg har set et ex. på en global.asa som netop har denne funktion.

Det skal bruges til et medlemsområde hvor brugere skal have tidsbegræsnet adgang til.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 11:15 #5
Jeg ville nu stadig lave det med et gangske alm login script, så kan du selv bestemme hvad de forskellige skal ha adgang til
Avatar billede treinholdt Nybegynder
10. januar 2002 - 09:56 #6
Lukker og slukker