Avatar billede sbj Nybegynder
09. marts 2000 - 14:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virusscannere

Jeg er lidt usikker omkring alt det virus-halløj man hører om.
Er man godt sikret, hvis man hver måned lægger en ny anti-virus ind på sin computer, fra én af de medfølgende CD’er fra fx ’Komputer For Alle’ etc.?

Er det en lige så god løsning, som at købe et anti-virus program, og så opdatere hver måned fra en CD-ROM?

Nogle specielle anvi-virus programmer der kan fremhæves, dansksproget etc.

På forhånd tak
Avatar billede stoffer Nybegynder
09. marts 2000 - 14:45 #1
McAfee er godt og bliver opdateret helt vildt tit, jeg tror endda at man kan sætte den til automatisk at hente opdateringer fra nettet. OG så er det nemt og automatisk :)
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
09. marts 2000 - 15:01 #2
AVP

http://www.avp.com

Det er et af de bedste på markedet, det har en auto update funktion. Du kan downloade en trial version fra dem
Avatar billede sbj Nybegynder
09. marts 2000 - 15:10 #3
Er man godt dækket ind via de forskellige shareware programmer?
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
09. marts 2000 - 15:27 #4
Rimeligt dækket ind.
Hvis du vil være sikker, så "køb" et antivirus program, som f.eks. AVP

De udgiver opdateringer til deres vira database ca. hver uge
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2000 - 15:38 #5
McAfee koster penge eller er den ikke et dyt værd. Vil du betale er det et glimrende program. Knap så tungt at håndtere for CPU'en.
Norton Antivirus koster penge, eller er den heller ikke et dyt værd. Er også pengene værd, men er rimelig tung for CPU'en at håndtere.
eSafe fra Alladdin er freeware for private og beskytter dig både mod CD-rom, disketter, og Angreb fra Nettet (incl. Hacker). Et tilsvarende program vil koste omkring 750,00 kr. i Danmark.
Du mærker først noget til programmet, når du møder en virus eller er på vej ind på "slemme" sider, eller ønsker at update Windows, så er programmet der med det samme.
Avatar billede svendengelse Nybegynder
09. marts 2000 - 17:04 #6
Ang. opdateringer kan du se på
www.thezone.dk
Avatar billede stoffer Nybegynder
09. marts 2000 - 18:42 #7
Sig mig lige...hvorfor var vores svar dårligere, vi har hver vores meninger om hvad der er bedst. Du skal da få yderligere info om dem alle og derefter tage stilling til den der passer bedst til dine behov.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2000 - 22:23 #8
Jeg vil give stoffer ret, de udlovede point skulle nok have været delt? Jeg er da glad nok for at have givet dig et tilfredsstillende svar.:o)
Avatar billede zawinul Nybegynder
24. maj 2000 - 08:00 #9
Computer Associates´ InoculateIT Personal Edition er også rigtigt godt, gratis og opdateres stortset hverdag...