Avatar billede jeppe75 Nybegynder
06. november 2001 - 13:59 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Win2000 Setup \"fryser\", kan ikke komme videre....?

halløj.

Jeg er igang med at installere win2000pro for første gang. Jeg har både prøvet at starte med bootdisketterne og opgradere fra win98. Begge metoder ender samme sted nemlig ved den blå skærm når man booter/setup. Computeren går simpelhent i stå når win2000 har kørt de 4 bootdisketter igennem eller hele setup frekvensen. Så står der bare noget med windows2000 starting eller i den stil (stadig på den kedelige blå dos lignene skærm) og så sker der ikke mere. Mine hardiske er slettede og partiserede igennem win98 (fdisk) min bios er Award Modular Bios v 4.51PG (award software) Jeg er på bar bund da man ingen valgmuligheder har når den går kold andet end at slukke..... Hvad skal jeg gøre? er det noget med min bios?? når jeg opgradere fra win 98 står der er en masse om at min bios skal passe til win2000, men jeg købte min PC i marts 2000 så den er vel ikke helt forældet til at køre win2000?
På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2001 - 14:03 #1
hvilket bundkort har du ?
Bruger du en harddisk controller ? eks promise
Hvis ja skal du huske og indlæse driverne til den
Avatar billede omen Nybegynder
06. november 2001 - 14:14 #2
Det kan evt. lyde som en bios opdatering!
Avatar billede jeppe75 Nybegynder
06. november 2001 - 14:37 #3
hejsa her er resultatet fra en test jeg kørte, kan I se mit bundkort ud fra dette, hvis ikke hvor tjekker jeg det henne? + hvor tjekker jeg det med harddisk controller/promise????

BIOS Date: 06/09/99
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID:  06/09/1999-VP3-586B-CD-2A5LED4YC-00
BIOS Eval:
Chipset:  VIA Tech 82C598 rev 4
Superio:  SMC 669 rev 3 found at port 3F0h
Avatar billede svein Nybegynder
06. november 2001 - 15:45 #4
Du kan gøre følgende:
Sæt ind Windows 2000 CD\'en. Gå i:
Start > Kør og gennemse til I386 mappen på CD\'en og find filen winnt32.exe.
I kør skulle det sådan ud:
D:\\i386\\winnt32.exe (hvor D er dit cdrom drev)
Tilføj så en parameter /checkupgradeonly sådan:
D:\\i386\\winnt32.exe /checkupgradeonly

Denne parameter vil så checke status på opgraderingen af denne maskine og give dig tilbagemelding på hvad problemet er!
Avatar billede jeppe75 Nybegynder
07. november 2001 - 00:38 #5
tak for tippet, men den eneste fejl jeg har er at min usb port ikke er win2000 compatibel, s[ det kan vist ikke v;re det...
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. november 2001 - 06:42 #6
Hvilken fejlmeddelse er på den blå skærm?
Avatar billede jeppe75 Nybegynder
07. november 2001 - 12:45 #7
der er ingen fejlmeddelse.. men efter den har kørt alle 4 bootdisk igennem (eller bootcd-rommen ved opgradering)sker der ikke mere, dvs at den viser den sidste commando på den blå skærm inden den skulle gå igang med win2000 cd-rommen. Og der er noget ala: windows 2000 starting
og så sker der ikke mere.....
Avatar billede strych9 Praktikant
08. november 2001 - 12:11 #8
Du skal til windows 2000 installation sørge for at disable boot virus detection i din bios idet windows setup naturligvis vil forsøge at skrive til din mbr og det kan bios ikke lide hvis denne feature er slået til. Samtidig er det en dårlig ide at bruge raid (disk mirroring) mens du installerer. Løser det dit problem?
Avatar billede strych9 Praktikant
08. november 2001 - 12:13 #9
svein >> winnt32.exe kan kun bruges fra et allerede kørende windows system og er beregnet udelukkende til opdateringer. Fra ren dos bruger man winnt.exe og denne har ikke nogen upgradeonly switch.
Avatar billede svein Nybegynder
08. november 2001 - 14:52 #10
styrch9 >
Spørgsmålet gik bl.a. ud på: \"Jeg har både prøvet at starte med bootdisketterne og opgradere fra win98.\"
Og Winnt32 er til opgradering !! og her har du en /checkupgradeonly switch.

Winnt er til nyinstallationer!
Jeg har overhode ikke benævnt winnt !
Avatar billede strych9 Praktikant
08. november 2001 - 20:29 #11
svein>> øhm ja men nu skrev han også \"Mine hardiske er slettede og partiserede igennem win98\" hvilket er den aktuelle situation og så kan winnt32.exe vist ikke bruges vel? ;)
Avatar billede svein Nybegynder
09. november 2001 - 09:40 #12
Så må vi jo se hvad jeppe75 har at sige!?