Avatar billede carloz Nybegynder
04. november 2001 - 19:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

1200 Thunderbird

Kan det betale sig at overclocke en 1200 Thunderbird?
I så fald - hvordan? :)
Avatar billede h_lecter Nybegynder
04. november 2001 - 19:40 #1
Beklager, det kan sjældent betale sig at overclocke en AMD-processer, og din er vist også hurtig nok i forvejen :)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
04. november 2001 - 19:40 #2
Det kan ikke btale sig som sådan da du ikke vil mærke det i praksis men vil kunne måle det i benchmark programmer.

Du kan overclocke din FSB eller vha. multiplieren.

Læs evt. lidt mere : http://130.227.194.145/overclocking.dk/asp/views.asp?id=205&table=artikler
Avatar billede kludedukken Nybegynder
04. november 2001 - 19:41 #3
Avatar billede cny Nybegynder
06. november 2001 - 12:19 #4
Enig med h lecter, en 1200 amd er det ikke værd at OC da kun GF3 grafikkort kan udnytte CPU over 1200 Mhz i spil.
Avatar billede razor_blade Nybegynder
30. november 2001 - 13:13 #5
en 1200 thunderbird her hurtiger end standarden på cpu\'er..

ladvær med at overclock den det gor kun problemer med nedkølingen... (så skal du også ud og købe ny køler til ca. 300 kr.)

så lad vær..
Avatar billede razor_blade Nybegynder
30. november 2001 - 13:15 #6
UPS  Retelse af den forgående  UPS

en 1200 thunderbird her hurtiger end standarden på cpu\'er..

ladvær med at overclock den det gir kun problemer med nedkølingen... (så skal du også ud og købe ny køler til ca. 300 kr.)

så lad vær..
Avatar billede ph1 Nybegynder
03. december 2001 - 15:56 #7
jeg troede at det her var overclockingforum!!!
prøv og starte med at smutte ind i bios, og se om den er multiplierlåst. Hvis den ikke er, så prøv med først at hæve fsb til den bliver ustabil. Herefter går du to trin tilbage. Efter dette starter du med at hæve multiplieren (forudsat at den ikke er låst) i trin af 0,5 indtil at computeren bliver ustabil. herefter går du ind i bios, og prøver at øge volt core med 0,1-0,2
og se om den bliver stabil. hvis den ikke gør det, så gå et skridt tilbage.

HUSK OVERCLOCKNING ER PÅ EGET ANSVAR!!!!
HUSK AT CHECKE TEMPERATUR PÅ CPUEN!!!

temperaturen må helst ikke overstige de 65 grader
for at opnå et succesfuldt overclock projekt anbefaler jeg at du anskaffer dig en ordentlig køler, og sørger for ordentlig gennemluftning af kabinettet
Avatar billede ph1 Nybegynder
03. december 2001 - 15:59 #8
check evt.
www.overclockers.com - for at kigge i deres database, så manm kan få en ide om hvad man skal forvente at ramme Mhz mæssigt
www.overclocking.dk - for råd og vejledning
eller nyhedsgrupperne
edb.hardware.overclocking.dk
alt.comp.hardware.overclocking
alt.comp.hardware.overclocking.amd