Avatar billede efp Nybegynder
03. november 2001 - 22:42 Der er 5 kommentarer

skærm fryser fast når jeg spiller pc-spil

Når jeg spiller pc-spil og det går bedst fryser mit skærmbillede pludselig fast og jeg har ingen anelse om, hvad der er galt, men det er lidt irriterende at skulle nødstoppe pc-en i hele tiden, så hvis der er nogle der har en mulig løsning ville jeg sætte pris på det.
Avatar billede safri2 Nybegynder
03. november 2001 - 22:44 #1
prøv eventuelt at opdatere drivere
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. november 2001 - 22:45 #2
Har du en ordentligt køling af din processor og grafikkort ?

flere oplysninger om din maskine ?
Avatar billede foebus Nybegynder
04. november 2001 - 23:10 #3
Har pt samme problem. Efter en reinstallation af win 2k fryser min maskine så snart jeg spiller.
Det hele har ellers kørt fint indtil jeg reinstallerede.
Men den win2k installation jeg har lavet virker heller ikke så fandens stabil, mange ting opfører sig ikke 100% som de plejer.
Så det kunne være muligt at det var sådan noget for dig også. man er nødt til at skyde når der er så få oplysninger om dit system...
Avatar billede kkappel Nybegynder
05. november 2001 - 11:59 #4
Det lyder som et varmeproblem, men kan du ikke skrive lidt mere om din computer.

jeg har til tider haft det samme problem med min gamle K6-2, indtil jeg fandt ud af at køleren sad løst.

Det kan også være en forkert driver, har du prøvet at opdatere din directx?

hvis du har et grafikkort der understøttes af \"detornator 21,83\" er det nok den bedste driver du kan få fat i. se på
-http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000
-http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x
(alt efter styresystem)

Windows 2000 kan desuden have problemer med at køre \"16 bit spil\", og gamle emulerede dos spil. Især hvis du kører med NTFS kan det være et problem.
Avatar billede mikker100 Nybegynder
23. december 2001 - 17:05 #5
Hej. Jeg har lige haft det samme problem med min maskine. Også når jeg spillede pc-spil og det gik bedst frøs mit skærmbillede pludselig fast, og jeg kunne kun genstarte på den \"dyre\" knap. Jeg havde indvisteret i et nyt grafikkort (Geforce3). Men min maskine frøs hele tiden. Jeg prøve at skifte alt (undtagen grafikkortet, for det var jo nyt). Jeg kunne ikke finde fejlen. Til sidst måtte jeg prøve at bytte mit grafikkort. Og bingo......Så virkede det.
Hvad er det for et kort du har?