Avatar billede ralle2k Nybegynder
07. marts 2000 - 16:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Update

Er der nogen der har et eks. på hvordan man opdatere en database.

Databasen hedder databasen.mdb

og formen der skal opdateres fra hedder

kode

der skal være en hel masse tegn ca. 5000
Avatar billede bocker Nybegynder
07. marts 2000 - 16:43 #1
SKAL DEN LAVE ET NYT RECORD ELLER BARE OPDATERE ET GAMMELT?
HVAD HEDDER TABELLEN I ACCESS?

Hvis den skal opdatere et gammelt, så skal du have et ID, så du ved hvilket record, du skal opdatere.

Hvis det er til at oprette, så gør du sådan:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("databasen.mdb")

Conn.Execute("INSERT INTO tabelnavn (kode) VALUES (" & Request.Form("kode")")

Response.Write("Databasen er opdateret.")
%>

Ellers hvis du skal opdatere, og har et ID:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("databasen.mdb")

Conn.Execute("UPDATE tabelnavn SET kode='" & Request.Form("kode") & "' WHERE ID=" & Request.QueryString("id")")

Response.Write("Databasen er opdateret.")
%>
Avatar billede sone Nybegynder
08. marts 2000 - 08:24 #2
bocker: Hvorfor RÅBER du sådan - det er der slet ikke grund til...
Avatar billede bocker Nybegynder
09. marts 2000 - 01:44 #3
skulle da være sikker på hvad han mente hehe