Avatar billede kimse Nybegynder
03. november 2001 - 09:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer Soundblaster Live Value

Jeg har et ASUS A7A MOBO, som ikke vil starte op med ovenstående lydkort, hvad kan mit problem være ?

Jeg har prøvet i Win 2000 Pro samt XP
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. november 2001 - 09:17 #1
har du prøvet at sætte det i et andet slot?
Avatar billede sukos Juniormester
03. november 2001 - 09:22 #2
Du har jo lydkort på bundkortet!
Det skal disables i din bios.

http://www.asus.com/Products/motherboard/socketa/a7a266/
Avatar billede sukos Juniormester
03. november 2001 - 09:23 #3
Tror jeg da, du har! :o)

Hvis du har et c-media, så brug det! Har selv et og er vældig glad for det!
Avatar billede prof2 Nybegynder
03. november 2001 - 09:54 #4
sukos> Det kan godt ske han vil have lidt mere og bedre lyd en et onboard... Som fx Sound Blaster Live!! Ing?
Avatar billede kimse Nybegynder
03. november 2001 - 10:04 #5
Jeg har prøvet at skifte PCI slot, og både prøvet at enable/disable onboard Audio, maskinen fryser stadig under indlæsning af Windows.
Den finder fint kortet, men når man skal genstarte for at afslutte installatioene fryser den konstant.
Lydkortet fejler ikke noget, det har været brugt i 5 andre boards.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. november 2001 - 11:36 #6
prøv at gå i bios og sæt pnp os til disabled
Avatar billede kimse Nybegynder
03. november 2001 - 12:26 #7
Det hjalp at tilrette ovenstående i Bios, så kører jeg igen - Takker

Point til kimrosgaard
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. november 2001 - 12:28 #8
tak for point :)