Avatar billede massi Nybegynder
03. november 2001 - 00:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Alvorlig handling ved 24x0000??

Når jeg lukker windows 98 får jeg en blå skærm, hvor der står: Der opstod en alvorlig handling ved 24x0000EFBD Programmet vil blive lukket.
hvad kan jeg gøre for at komme af med denne fejl?
Hilsen mads

Icq 108714160
Avatar billede cd_ Nybegynder
03. november 2001 - 00:32 #1
format c:
og hent en NetBSD cdrom
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2001 - 00:41 #2
cd - Det er faktisk en uartig måde at svare på og ikke god etikette her på Eksperten.dk. Så lad vær\' med det. Her på eksperten er man for at hjælpe og blive hjulpet. Læs Eksperten-regler.
massi spurgte jo ikke om, hvordan han får et andet OS.

Avatar billede vladimirr Nybegynder
03. november 2001 - 00:42 #3
halifax > Det cd_ foreslog vil faktisk afhjælpe problemet 100 %
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2001 - 00:45 #4
Der er for mig ingen tvivl om, at massi spurgte om hvordan han har afhjulpet et problem i Win98. Svaret har intet med Win98 af gøre.
Avatar billede massi Nybegynder
03. november 2001 - 00:48 #5
Ja, formatere hardisken det hjælper hvergang det er jeg ik i tvivl om, men fejlen må da kunne rettes på en eller anden måde??
Avatar billede coldshadow Nybegynder
03. november 2001 - 00:57 #6
Jeg mener at det er noget med CD romn drevet/ene.
Men er ikke sikker.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2001 - 00:58 #7
Du kan prøve at indkredse, hvilket program der er årsag til fejlen. Tast Ctrl+Alt+Delete og luk dine kørende programmer et efter et (undtagen Explorer og Systray) luk Winwdows efter nedlukning af hvert program indtil fejlen ikke er der, og du skulle så kunne finde ud hvilket program er synderen. Fjern/geninstaller pågældende program. Hvis det er et af Windows eget program, evt. en systemfil, kan du forsøge at reparere det ved at køre programmet sfc.exe (SystemFileChecker) fra Start-Kør. Hav din Win98 cd-rom parat når du gør det.

Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 04:37 #8
Har du prøvet at reinstallere windows oveni fra cden af?

-det reparere evt defekte filer.. plejer at være nam nam for enhver windows installation.. ;)
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 04:40 #9
CD_ Jeg tror ikke lige at det var rigtig placeret... Så vidt jeg ved, er vi under win 95/98.. Det er vel det samme som at man går ind i WStyresystemer - Linux\" går ind og finder en der har problemer med at sætte hans APACHE Webserver op, siger at han istedet skal installere win2k server, og så kan han sætte en webserver op på mindre end 5 minutter...
Det holder ikke helt..

Du går vel heller ikke hen i super brugsen for at dem der arbejder i brugsen så fortæller at de ikke gider sælge noget til dig, men du kan købe det hele billigere i Fakta??? :P
Avatar billede massi Nybegynder
03. november 2001 - 11:58 #10
Tak for et fornuftig svar halifax. Det er da altid noget at der er en der vil tage det alvorligt.
Hilsen mads
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2001 - 15:53 #11
Selv tak, massi. Kik endelig ind på eksperten.dk en anden gang.  ;)