Avatar billede jivefive Nybegynder
02. november 2001 - 23:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

find smtp server navn udfra email adresse

Hej alle sammen

Jeg har lige et lille problem, der piner mig.
Jeg arbejder på et komponent, der kan validerer en email adresse. Nu er der nok nogen der tænker ha.. simple points lige i foret - men nej!! for jeg er ikke interesseret i at tjekke semantikken i email adressen - altså om der er et snable a og om brugeren har husket at skrive punktum og så videre.
Problemet er meget simpelt - man kan finde kode til at lave en smtp mailer alle steder og i alle sammen skal man angive smtp hosten. Men hvad hvis man ikke har smtp host navnet!!! F.eks. hvis jeg har en email adresse, der hedder johndoe@rdcadsl.dk, så kunne jeg godt tænke mig at lave en lille hurtig connect til mail modtagerens mail server, for lige at tjekke at den rent faktisk eksisterer. Men så skal jeg bruge serverens pop host navn (her er det post.tele.dk) og det har jeg jo ikke!! - Kan man slå tdcadsl.dk op et eller andet sted og få returneret post.tele.dk. Jeg mener det virker jo tilsyneladende når man sender en mail i sit normale mail program, for man skriver jo ikke send lige en mail til johndoe@tdcadsl.dk på hostnavnet post.tele.dk.

Kort og godt hvis man har tdcadsl.dk. Hvordan får man så fat i host navnet post.tele.dl????

Håber nogen kan hjælpe
JiveFive
Avatar billede jivefive Nybegynder
02. november 2001 - 23:25 #1
Har løst det selv - så jeg lukker lige ballet.

JiveFive
Avatar billede joha0147 Nybegynder
07. november 2001 - 20:39 #2
kan du ikke skrive hvordan du gjorde vi andre er jo interesserede!!!!