Avatar billede mb2000 Novice
30. oktober 2001 - 12:33 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

opdatering win 95

Er der nogle der ved hvor jeg kan finde OSR2
opdatering til win 95 ??
Avatar billede makse Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:42 #1
Avatar billede mb2000 Novice
30. oktober 2001 - 13:05 #2
jeg skal kunne sammelægge en harddisk som har
været opdelt ,derfor skal jeg være sikker på at
min win 95 er version 2...er der en opdatering at hente et sted?
Avatar billede makse Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:31 #3
Der findes svjv ikke nogen OSR2 pakke man kan hente.
OSR2 er/var jo oprindeligt en hel ny version af Windows.

Alternativet er at hente de nyeste opdateringer mm. hos Microsoft.
Avatar billede teknik Juniormester
30. oktober 2001 - 16:45 #4
Du kan se om det er en version 2 ved at vælge -kontrolpanel - system
Der står dit versionsnummer...husker ikke lige på stående om det var II eller B der identificerer
version \"Official Service Release 2\" men det var en af de to ting.
Avatar billede teknik Juniormester
30. oktober 2001 - 16:53 #5
Har også søgt efter en \"opgraderings pakke\" hos Microsoft...ser ikke ud til at den findes.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
31. oktober 2001 - 01:40 #6
>> teknik Der står et B efter nummeret
Avatar billede mb2000 Novice
31. oktober 2001 - 07:49 #7
jo tak , jeg har luret det der med at der skal stå A, for version 2,  problemet er bare at disken skal sammenlægges p.ga.  akut pladsmangel

Og at maskinen er så presset at den ikke vil opgraderes med win 98 eller nogle andre typer.
En formatering skal helst undgåes.

hmmm
Avatar billede mb2000 Novice
31. oktober 2001 - 07:50 #8
sorry, godmorgen stavefejl selfølgelig B for version 2
Avatar billede teknik Juniormester
31. oktober 2001 - 17:29 #9
Et problem som dit vil typisk være nemmest at løse med \"Partiton magic\" fra PowerQuest.

Der kan du i et grafisk interface blot \"trække\" grænsen mellem de to drev til den placering du ønsker.
Eneste behov er nogele få MB plads, samt selvf. at den partition som skal nedlægges/reduceres er tømt.
En anden løsningsmulighed er, at afmontere disken, og så lave et \"ghost image\" af drev C.

Når du har det Image, så kan du blot Fdiske diske tilbage til én partition, og derefter lægge dit image tilbage igen.
Kræver fx. \"Norton Ghost\" fra Symantec.
eller Drive Image fra PowerQuest
NB! al info på øvrige partitioner tabes.

Hvis du kører \"Fdisk\" og vælger drevinformation vil du i øvrigt også kunne se om dine partitoner er Fat16 eller Fat32, som jo er/var den væsentligste forskel på win95 SR1 og SR2.

...det lyder ikke som om du er interesseret i at miste dit setup..for ellers, så kunne en nyinstallation jo også løse det.

mvh :-)
Teknik

Avatar billede blueyed1 Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:32 #10
Som nævnt her, der findes ingen opdatering til OSR2 eller version B.

Men din windows kan godt opdateres se her :
http://www.eksperten.dk/spm/106859
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
01. november 2001 - 12:46 #11
Du kan ikke opgradere til Windows 95 OEM Service Release 2, der som navnet antyder kun er tilgængelig som en OEM CD(Medfølger computeren).

Du kan opgradere på komponentbasis, dvs. opgradere dele af dit system til samme komponenter som er indeholdt i OSR2, hvilket du kan læse mere om på Microsofts egen hjemmeside. Dog er denne opgradering yderst mangelfuld ifht. OSR2.

Du har dog flere muligheder. Ghost eller partition magic... Der er yderligere en måde, men jeg erindrer ikke umiddelbart om den kræver Win98.

Hvis man i DOS omdøber win.com filen i Windows biblioteket, så tror Windows at Windows versionen på den faste disk er ufuldstændig, og giver sig derfor til at installere den nye version... Imidlertid genbruger windows installation den gamle registreringsdatabase, og efterlader alle programfiler intakt. Med andre ord, en OSR2 opgradering!

Måske er der andre som kan fortælle om det også er muligt at benytte denne metode i Win95!
Avatar billede jacob733 Nybegynder
02. november 2001 - 14:09 #12
Hvis jeg har et win95 installationsbibliotek liggende, hvordan kan jeg så se, om det er osr 1 eller 2?
Avatar billede teknik Juniormester
02. november 2001 - 18:08 #13
>>Jacob733

Et OSR2 sæt indeholder bl.a en install.txt fil hvor der bl.a. står følgende:

- OPRET EN NY STARTDISKETTE! På grund af de ændringer, der er foretaget
  i kernen i realtilstand og i beskyttet tilstand med henblik på
  understøttelse af FAT32 er startdisketterne til Windows 95 build 950
  ikke kompatible med startdisketterne til Windows 95 version
  4.00.950 B og omvendt. Når du første gang installerer Windows 95
  version 4.00.950 B, skal du derfor huske at oprette en ny startdiskette.
  DETTE ER VIGTIGT, OGSÅ SELVOM DU IKKE SKAL BRUGE FAT32.
Avatar billede jacob733 Nybegynder
02. november 2001 - 18:38 #14
Fandt den. Det er C versionen. Men den hed setup.txt. Det er nok fordi det er engelsk version. Det er jo også install.exe vs. setup.exe.
Avatar billede mb2000 Novice
14. november 2001 - 07:55 #15
det hele endte med en formatering,
og en ny version af 98....man bliver så glad for
sin MAC bagefter, tak til alle