Avatar billede deqel Nybegynder
29. oktober 2001 - 19:41 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

diskpartition

Jeg har en harddisk med 2 partitioner:
C, primær partition, hvor der indtil for nylig lå W98, men som nu er formateret med Fat32. Partitionen er dog stadig systempartition.
D, logisk drev på extended partition, hvor jeg har installeret W2000 professional. Denne er bootpartition.

Jeg vil gerne inddrage diskpladsen fra C i D men... jeg kan ikke få lov at slette partitionen fordi den er systempartition.

Hvordan løser jeg dette?

På forhånd tak!
Avatar billede hadaps Nybegynder
29. oktober 2001 - 19:53 #1
du kan boote op på en boot disk og bruge fdisk
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:03 #2
Nedlæg partitionerne når du er i fdisk, opret hele disken efterfølgende og sig ja til at bruge hele disken!

formater efter genstart!

Husk at brug en nyere version af fdisk.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:12 #3
Nå, det har du prøvet ;o)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2001 - 20:15 #4
Dette kan ikke lade sig gøre, da du ikke kan nedlægge din primær partition, før du har nedlagt alle andre partitioner.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:17 #5
Det var jo det jeg mente, men det blev altså afvist uden en begrundelse!
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2001 - 20:25 #6
Retaxes - Sådan er det tit.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:32 #7
Ja, nu har vi det igen, enten afviser de eller også afviser de til sidst og negler selv pointene ;o(
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:33 #8
Ups, nu er jeg ikke populær her i spm. mere ;o)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2001 - 20:45 #9
Hehe, man burde kunne lave en form for ban-liste, så man selv kunne definere, hvem man ikke vil hjælpe.
Avatar billede thabadnisse Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:52 #10
få fat i Partition Magic det giver mulighed for at æbdre partitioner i Windows:
http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=partition+magic&cn=&ca=10001
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:59 #11
Partition magic er da ikke gratis!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:00 #12
Det er en demo, den kan ikke bruges såvidt jeg ved!
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 01:25 #13
Nej der skal andre midler til for at klare denne operation uden at skulle slette noget. :-)

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk
Avatar billede thabadnisse Nybegynder
30. oktober 2001 - 07:20 #14
Khader, den er ikke gratis nej, men den sletter ikke noget....
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 07:44 #15
Nej selvføglelig sletter den ikke noget, hvis man bruger den rigtig vel og mærke, eller kan man lige så godt bruge fdisk :-) Den laver ikke en døjt som demo, andet end viser det, og det er jo ikke lige det deqel ønsker.
Avatar billede deqel Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:40 #16
Jeg vil jo gerne bibeholde og oven i købet udvide pladsen til min  w2000 installation.
ved hjælp af pqmagic har jeg slettet den gamle w98 partition men nu kan jeg selvfølgelig ikke engang boote op i w2000 længere.
husk lige at D-drevet er logisk drev på udvidet partition(og nu findes der ikke længere en primær partition)
Jeg ved godt det lyder sygt og har snart opgivet håbet men hvis nogen kan finde på en løsning?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:11 #17
I og med at du har slettet den primære patition har du slettet bootsporet som \'Win2k skal bruge!
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 18:49 #18
Degel-> Det var jo det, jeg sagde til dig.