Avatar billede jadebob Nybegynder
28. oktober 2001 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp!

Jeg har en adsl forbindelse, hvor jeg har sluttet to computere til en HUB. Den ene har Windows ME, og den anden har Windows 98. Spørgsmålet er hvorfor jeg på den ene computere ikke kan finde den anden i andre computere, men på computeren med windows 98, kan jeg godt finde computeren med Windows ME?
Håber i kan forstå det jeg har skrevet, og at i kan hjælpe mig!!??!!??!!
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
28. oktober 2001 - 14:52 #1
Prøv at dele(share) et biblotek på din W98 og se om det løser dit problm.

Giv evt. dine maskiner ip.
a) 10.0.0.1, netmask: 255.0.0.0
b) 10.0.0.2, netmask: 255.0.0.0
Avatar billede jadebob Nybegynder
28. oktober 2001 - 14:55 #2
Hvis jeg skriver en fast ip-adresse på computeren med ME, kan jeg ikke gå på internettet?
Avatar billede 2kbo Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:00 #3
Det kan måske være en konflift mellem Win98 og WinME
Avatar billede jadebob Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:29 #4
Jeg tror det er fordi at man ikke kan have fast ip-adresse når man har adsl! Eller hvad???
Avatar billede 2kbo Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:19 #5
hvilken ADSL udbyder har du?
Avatar billede jacob733 Nybegynder
01. november 2001 - 14:41 #6
Dit problem er sikkert, at du kun får en IP fra din ISP. Så kan du kun have en maskine på inet ad gangen. Du er sikkert nødt til at sætte begge maskiner til DHCP, for at komme på nettet.
Jeg kan kun se en løsning på problemet, og det er en router. Den kan laves på flere forskellige måder, men det nemmeste er nok at sætte 2 netkort i den ene maskine, og aktivere \"Internet Connection Sharing\" på den. Den kan så dele internettet ud til et lokalnet.
Hvis du har TDC, så er der vist også noget med, at du bare kan bestille en ekstra IP.
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 15:06 #7
Hej