Avatar billede toyotahiace Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TCP/IP protokol fejl

Jeg har lige en sag for jer, tror jeg.

jeg har et problem med min IBM Aptiva 2178-860 med 256 mb ram og 3com ethernet 10/100 ( 3c905c-tx ) netværkskort. Windows 98 2.udgave er installeret og tunet helt op vedhjælp af windows update.
Problemet er at windows tilsyneladene ikke kan \"gemme\" TCP/IP instillingerne for IP adresse og DNS. Det vil sige at adresserne står der godt nok under egenskaber for TCP/IP i netværk, men computeren kan, efter koldstart, ikke koble op på nettet før at jeg har fjernet og geninstalleret TCP/IP protokollen og indtastet alle værdier påny.
Det er ikke nok bare at slette værdierne for at indtaste dem igen. Protokollen skal slettes og geninstalleres.
Hvilket så skal gøres igen og igen når computeren har været slukket i længere tid ( 1 times tid ). Irriterende ikke sandt.
Min internet opkobling er kabelmodem med fast IP adresse.
Jeg har prøvet at skifte netkort driverne ud med de nyeste fra 3com, uden held. Jeg har også geninstalleret Windows uden held.
Jeg har checket om der skulle være noget der konflikter med netkortet, det er der heller ikke.
Jeg har prøvet at skifte netkortet ud med et Unex ND012. Med samme fejl til følge. Og desuden fik det også computeren til at starte på alle mulige og umulige tidspunkter. ( wake on Lan )??. Jeg slukker om aftenen og hovsa, så er den tændt næste morgen, med modemets aktivitetslampe lysende for fuld drøn. Så det kort blev hurtigt pillet ud igen.
Jeg har også prøvet at installere windows 2000, men alle fejl er de samme.

Jeg har så senere ændret modemet til at være tilsluttet via USB og tilhørende USB netværksdriver, hvilket virker upåklageligt. MEN hvad er der galt med mit 3com kort?. Eller er det PCI/Motherboard det er galt med?
Alle gode råd kan bruges. Det bedste gir points
på forhånd tak.
Avatar billede donleavy Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:40 #1
Well....prøv at slette alt i \"netværksindstillingerne\" - d.v.s opkaldskort / tcp/ip / evt. NetBEUI / bla. bla. GENSTART computeren og geninstallér sagerne (og start med kun at installere én protokol: TCP/IP. GENSTART computeren igen. Og se om det virker....
Avatar billede toyotahiace Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:43 #2
Er prøvet, desværre uden held
Avatar billede donleavy Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:48 #3
Hva\' med ikke at skrive nogen værdier ind i TCP/IP og så gå til [internetindstillinger] i Internet Explorer / [Forbindelser] / [LAN-indstillinger] / og hak i [automatisk registrering af indstillinger]. Eller eventuelt skrive væredierne ind i TCP/IP og IKKE have hak i førnævnte
Avatar billede toyotahiace Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:55 #4
skal absolut prøves........pointene er dine hvis det virker.
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
29. oktober 2001 - 07:41 #5
umiddelbart kommer jeg til at tænke på om bios\'en har det helt godt, efter det du siger med den mister tingene når du har slukket i en time! onboard batteriet har det måske ikke helt godt!!

men ellers skal det gøres som -toyotahiace- har sagt det sidste, med at sætte flue hak i auto.

hvor gammel er din comp?

MvH -Sanded-
Avatar billede toyotahiace Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:47 #6
computeren er \"kun\" fra maj måned 2000 1 1/2 år
det burde ikke være batteriet som er \"dødt\"
Avatar billede toyotahiace Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:50 #7
Desuden virker Dato og Klokkeslet fint nok så det er garanteret ikke batteriet der er gået
Avatar billede donleavy Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:40 #8
A long shot:

Prøv at få fat i et af de programmer, der scanner din Registry, og fjerner alle de forkerte henvisninger....(husk at tage backup af registry\'en før du gør det.)
Find programmet på
www.hotfiles.com
Avatar billede jacob733 Nybegynder
01. november 2001 - 14:46 #9
hvilken udbyder har du? Er det Stofa? Så kan du nemlig prøve at aktivere DHCP, og se hvad der sker. For en ordens skyld, så gøres det ved at sætte hak i \"Automatisk IP\" i stedet for at skrive tallene ind. Det samme gør du så ved DNS og Gateway.
Avatar billede toyotahiace Nybegynder
01. november 2001 - 17:09 #10
udbyderen er Dansk kabeltv
Avatar billede toyotahiace Nybegynder
29. marts 2002 - 00:23 #11
dfdf