Avatar billede bransholm Nybegynder
27. oktober 2001 - 12:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg forkert?

Jeg er ved at lave grundstrukturern til et site, men der er noget som driller... Sjovt nok en lille ting :)

Se her: http://www.123startsiden.dk/test/123jokes.htm

Midt på siden finder du \"Sol_bund\" & \"Skærmen\".
Hvordan gør jeg sådan, at \"Sol_bund\" kun tager den højde, som der er indhold til og \"Skærmen\" får den resterende plads i højden?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 12:55 #1
Den <td> som skærmen står i skal vel have en height=\"100%\"

Nu får jeg sikkert klø af \"de kloge\" men for mig at se løser det dit problem.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 12:57 #2
Fik lige kigget i din kode, og den ser helt håbløs ud. Du er startet forkert.

Du skal lade Sol_bund og Skærmen være 1 celle, og derinde lave ent nested tabel.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 13:05 #3
<table width=\"100%\" cellspacing=\"2\" cellpadding=\"2\" border=\"1\">
<tr>
    <td colspan=\"3\" align=\"center\">Her skal toppen være</td>
</tr>
<tr>
    <td colspan=\"3\" align=\"center\">Logo :: Banner :: Reklametekst</td>
</tr>
<tr>
    <td colspan=\"3\" align=\"center\">MenuBar + sol-Top</td>
</tr>
<tr>
    <td width=\"140\" valign=\"top\">Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle Venstre søjle </td>
    <td width=\"100%\" valign=\"top\"><table border=\"1\" width=\"100%\"><tr><td>Sol_bund</td></tr><tr><td>Skærmen</td></tr></table></td>
    <td width=\"140\" valign=\"top\">Højre søjleHøjre søjleHøjre søjleHøjre søjleHøjre søjleHøjre søjleHøjre søjleHøjre søjleHøjre søjleHøjre søjleHøjre søjleHøjre søjle</td>
</tr>
<tr>
    <td colspan=\"3\" align=\"center\">Sponsorer i bunden mellem søjlerne</td>
</tr>
<tr>
    <td colspan=\"3\" align=\"center\">Copyright - Bransholm IT + HovedSponsorer</td>
</tr>
</table>

løser dit problem..
Avatar billede bransholm Nybegynder
27. oktober 2001 - 13:36 #4
Okay, tak for hjælpen. Jeg ønskede bare at undgå at lave et table mere...
height=\"100%\" kan man kun bruge i selve \"<table>\'et\", så vidt jeg ved og har erfarret :) Nu kører jeg bare videre med et table inde i det andet table :)

Tillykke - Du får 50 point!
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 14:07 #5
Tak for det, og ja, det ville være fedt at undgå nestede tables...men det bruger jeg selv meget.

Og min erfaring er at kun Netscape 4.5 - 4.7 er lidt langsommere til at indlæse.

God arbejdslyst :)