Avatar billede azeam Nybegynder
26. oktober 2001 - 14:46 Der er 15 kommentarer og
5 løsninger

Vurdering af sophistic.dk

Hej alle,

Jeg ønsker at høre jeres mening om http://sophistic.dk.

Jeg vil blive glad for god beskrivende kritik. Jeg synes ikke at karaktergivningen på 13 skalaen virker optimalt for mig, men vil gerne have det uddybet lidt mere.

På forhånd tak. :-)
Adam Peter Nielsen
apn@sophistic.dk
Avatar billede Himbear Nybegynder
26. oktober 2001 - 14:52 #1
ang. designet synes jeg er det er godt! Man får et positivt indtryk af firmaet!

Jeg synes ikke at der nogen grund til, at have et \"går til forsiden\" link på banneret når du har det på logoet!
Avatar billede dennism Nybegynder
26. oktober 2001 - 14:53 #2
Jeg synes det er en \'skide\' flot design, med en god farve sammensætning... Og så er den nem at finde rundt på!

Jeg ved ikke have jeg skal sige at negative ting !

11@13
Avatar billede dennism Nybegynder
26. oktober 2001 - 14:54 #3
Men jeg tror måske det kunne se godt ud med et Top-logo! Hvis du ved hvad jeg mener?
Avatar billede azeam Nybegynder
26. oktober 2001 - 14:55 #4
Hej igen.
En ting jeg glemte er load hastigheder. hvad har i at sige til dette? Jeg sidder selv ved en hurtig forbindelse, og har derfor svært ved at bedømme hastigheden.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
26. oktober 2001 - 15:33 #5
Load tiden er ok, du skulle måske prøve at formindske den lidt mere.

Angående designet kan jeg godt lide din menu den passer fint ind og din blå farve forneden passer
også godt med sidens topbilleder

Jeg er ikke hvor flotte dine links er, jeg kan ikke så godt lide understregningen på linksne, men ok, hver sin smag ;-)

Men ellers et flot og overskueligt design.

Istedet for 13tals skalaen vil jeg tage min egen skala på 1-10 hvor jeg vil give siden ca. 8

/daywalker123
www.danielhorn.dk
www.fotx.dk/daywalker123
Avatar billede azeam Nybegynder
26. oktober 2001 - 15:41 #6
til daywalker123

Mange tak

Topbilledet varierer pr. session. der er 17 ialt så vidt jeg husker.

Der er understregning på links, så man ikke bliver i tivil om det er et link.
Man kan argumentere med at der kunne bruges en anden farve til links, men for at gøre sitet så brugervenligt som muligt, har vi valgt at understrege links.
Vi ønsker ikke at brugeren er i tvivi om det er et link hun/han skal til at klikke på.
/adam
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
26. oktober 2001 - 15:45 #7
Har du prøvet at lave overstregning istedet for understregning... ved ikke om det kunne se godt ud... men du kunne prøve ?

Avatar billede azeam Nybegynder
26. oktober 2001 - 15:47 #8
til dennism og tino_bh

Der er link på trpgrafikken fordi det er \"standard\" at have links på det øverste af sitet, når det har den opbygning det har.

Et toplogo vil gryde designet. Det er vigtigt at holde en god ballance i \"headeren\" af sitet. Hvis der kommer et logo i toppen mener jeg at layoutet/designet vil miste sin ligevægt.

/adam
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
26. oktober 2001 - 15:49 #9
nå men... tror ikke jeg gider være på arbejde mere... smutter hjem... god weekend allesammen :)
Avatar billede bo Nybegynder
27. oktober 2001 - 12:21 #10
Siden er overskuelig og har en god navigation.

Flot logo og siden har nogle gode behagelige farver.

Det eneste jeg ikke kan lide er understregningerne på linksne, bl.a. \'Læs om Web & Mail Hosting »\' osv...

Du har valgt nogle gode illustrationer til de forskellige beskrivelser.

10-11@13
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:56 #11
En rigtig flot side, som er let at overskue, man kan danne sig et overblik. Farverne passer godt sammen og virker meget venlige.
Man kan se budskabet med siden, med det samme at man kommer ind på den hvilket er rart. Fin måde du har delt siden ind på, med de forskellige felter, som adskilles af små tynde streger.
Ja og om brugervenligheden er der heller ikke andet end godt at sige.
Hvis du endelig skulle lave noget om så synes jeg måske at du skal rykke siden lidt ned, så den ikke ligger så højt i vinduet. Der bliver en del spild plads forneden i vinduet. Men jeg synes heller ikke at den skal lige i midten af vinduet, bare lige rykke den lidt ned.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2001 - 21:57 #12
Meget flot og overskuelig side. Kan godt lide det helt stilrene og enkelte look. Siden ser meget prof ud på den måde. Jeg kan personligt godt lide understregningen af linksne, da det, som du selv siger, gør at man ikke er i tvivl om det er et link. Hvis jeg skulle ud og købe hp + webhotel etc. ville jeg klart overveje jer.

Har intet negativt at sige..
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2001 - 22:25 #13
og så synes jeg også jeres \'bestilling af domæne\' afdeling er meget god. Dejlig overskuelig (ja jeg kan godt lide når ting er overskuelige :))
Avatar billede azeam Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:25 #14
til jakobclausen
Mange tak.

Siden er lavet således at forsiden passer ind i en 800*600 opløsning, hvilket er minimum. Jeg kan regne ud at din opløsning er højere.

Det ser anderledes ud i de forskellige opløsninger, og det kan man ikke gøre så meget ved. Personligt sidder jeg med 1600*1200, og jeg har aldrig maksimeret mine browser vinduer.

De fleste sider bliver ret f*cked hvis man ser dem i høje opløsninger. Vi har derfor valgt at placere sitet i toppen, og tilpasse den til de små størrelser.

Sitet bliver ikke f*cked i nogle opløsninger som det er nu. :-)

/adam
Avatar billede imp-utc Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:16 #15
Hmmm... Jeg er jo nok den første der ikke rigtig kan lide det... Altså det er helt fint og sådan, men det er alt for kedeligt!
På forsiden er der alt for meget tekst til den lille kasse! Den ser alt for fyldt ud og jeg mener det gør siden uoverskuelig! En anden ting der ikke er så godt ved teksten er at den ikke flugter fra den ene kolonne til den næste! Det er ikke pænt at se på!
Logoet er jeg heller ikke specielt glad for da det ikke, efter min mening er særlig fedt at bruge gradient i e logo.
Farverne er meget pæne, men det er jo ikke dem der er designet.
Mener ligesom de fleste andre at det ikke er særlig pænt med understregning af links. Du siger det er for at hjælpe brugeren og det er da osS meget godt, men hvis du bare bruger en anden farve til links lærer brugeren jo efter første klik på et link at links har den farve og har derfor ingen tvivl.
Du skriver osS noget om ligevægt. Jeg mener at siden hælder pga. der mangler noget farve eller et eller andet der hvor copyright teksten er.
Tilgengæld er det rigtig godt det ligger i Århus da vi jo alle sammen ved at det er den bedste by! ;)
En sidste ting er at jeg ikke synes der er noget specielt over designet... Det er alt for \"normalt\" til mig... Der skal være mere \"spræl\" i den og gang i den for at det virkelig skal sætte et indtryk og brugerne kommer tilbage...

Nårh, men jeg håber du kunne bruge det...

Mvh. imp
Avatar billede imp-utc Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:18 #16
Nårh, ja... Loadetid og karakter...

Loadetiden er fin... I hvert fald på teksten og selve sitet, men det der øverste billede den skal loade tager et år... Ved ikke om det er fordi den ikke kan beslutte sig til hvilket billede den skal bruge, men i hvert fald tager det lang tid!

Karakteren må blive 8-9 @ 13

Mvh. imp
Avatar billede azeam Nybegynder
03. november 2001 - 18:15 #17
Det var så de points.

Jeg smed dem bare du til jer alle, da jeg ikke mener at det er fair at give points for jeres vurderinger. Der var ikke noget hårrejsende ved det. :-))

håber det er ok.
Mvh Adam
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. november 2001 - 19:08 #18
takker for points
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2001 - 19:21 #19
me 2 :)
Avatar billede dennism Nybegynder
03. november 2001 - 23:05 #20
Tak for points! ;)