Avatar billede splint Nybegynder
26. oktober 2001 - 02:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opstart

Jeg havde købt en brugt Computer med windows 98 i. den jeg havde var med windows 95. men da CD drevet i 95eren var hurtigere end i 98eren ville jeg bytte dem om med hinanden. Det virkede ikke så jeg byttede dem tilbage igen. med det resultat at 98eren overhovedet ikke virker mere. Jeg kan ikke få den til at aktivere harddisken,det var CD drevet jeg pillede ved, men det er harddiskdrevetjeg ikke kan få forbindelse til.

en anden ting computeren med windows 95 har pludselig afbrudt forbindelsen til CD drevet,når jeg starter computeren får jeg at vide at der ikke kan findes nogen CD driver. selv om jeg flere gange har prøvet at inallere den.det er det eneste sted der står noget om CDen når computeren er startet er der ikke nogen CD ikon til at starte den med det er som om der aldrig har været nogen CD installeret i den.Den grønne lampe på CD drevet lyser hele tiden der er strøm til den.

SPLINT

Avatar billede goody-goody Nybegynder
26. oktober 2001 - 02:51 #1
prøv at vendet kabelet om til.
Avatar billede halifax Nybegynder
26. oktober 2001 - 02:52 #2
Ad 98eren: har du set efter at du ikke er kommet til at skubbe til strømstik og eller faldkabel til harddsiken? Spinner den op, når du tænder pc\'en?
Kontroller stik og kabler sidder rigtigt.
Prøv i Bios at sætte den til at autodetecte drevene. Kan du overhovedet se drevet i bios?
95eren: Prøv også her at autodetecte drevene i bios. Og igen kontroller strøm- og datakabel sidder rigtigt.
CD-rom drevene burde jo ellers virke, selv om du flyttede dem rundt. Med sad de ens fra maskine til maskine? F.eks hvis drevet du tog ud af 95\'ren sad som slave på primary IDE kanal og drevet du satte i var jumpet til at sidde som master på secundære IDE kanal og vise versa. Har du kontrolleret alt dette i forbindelse med din bytten rundt?

Avatar billede goody-goody Nybegynder
26. oktober 2001 - 02:55 #3
undskyld klokken er næsten 3 og jeg sov 3 timer i går nat.

jeg mente prøv at vende kablet om til dit cd-rom-drev

Jeg havde et lignende problem med mit diskettedrev. Jeg fik mig et nyt kabel og jeg tror det var det der fik det til at virke
Avatar billede goody-goody Nybegynder
26. oktober 2001 - 02:56 #4
hey halifax hvorfor sidder du og stener på denne tid af døgnet, på en hverdag?
Avatar billede halifax Nybegynder
26. oktober 2001 - 03:24 #5
goody - Jeg skal ikke noget i morgen, eller i overmorgen. Er IP efter trafikuheld, på morfin 3 gange i døgnet. Det giver en dårlig døgn- og soverytme. ØV. Så kan jeg lige så godt sidde her og se om der sker noget. Ka\' ikke sove alligevel.

Avatar billede splint Nybegynder
27. oktober 2001 - 17:38 #6
hvofor får jeg ikke nogen E-mail

Splint