Avatar billede drh Nybegynder
25. oktober 2001 - 18:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Svær oversættelse?

Hej med jer alle sammen......Jeg har et stort problem med en oversættelse til imorgen, som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med.

KAN GODT sætte flere point, til dem der ønsker det.

Prinsesse Victoria var kun 18 år gammel da hun blev dronning af Englan i 1837. Hun efterfylgte sin onkel Willam d. 4., på Englands trone. Allerede som ung pige måtte hun opgive at leve et normalt liv og istedet blive dronning og enddog kejserende. Hendes mand prins Albert som hun giftede sig med i 1840 gav hende udmærket støtte i hendes vanskelige arbejde. Albert var tysker og måtte i begyndelsen af deres ægteskab kæmpe mod englændernes fordomme mod alt tysk. det kan måske sige at det engelske folk ikke satte rigtig pris på ham før eller efter hans død i en alder af kun 42 år. Han var en frremragende lærer for den unge dronning en dyftig poliiker og en stor kunst elsker. Victoria beundrede ham stolede på ham og elskede ham højt og efter hans død sørgede over tabet af \"sin Albert\" resten af livet. Fra da af måtte hun stole udelukkende på sig selvog hun skulle regere endnu 40 år til sin død i 1901.

Hvis nogen skulle kommentere noget er jeg her ik, et stykke tid.....men kommer så hurtigt som jeg nu kan.

HÅBER at nogen vil hjælpe mig.......PLEASE
Avatar billede mfriis17 Nybegynder
25. oktober 2001 - 18:55 #1
Til hvilket sprog??
Avatar billede drh Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:56 #3
engelsk
Avatar billede drh Nybegynder
25. oktober 2001 - 23:04 #4
ja
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. oktober 2001 - 04:54 #5
Princess Victoria was only 18 years old when she in 1837 became Queen of England. She exceeded her uncle Willam the 4th on the throne of England. Although young of age, she had to give up her life as a \"normal girl\" to become a Queen or even an Empress. Her husband, Prince Albert whom she married in 1840 gave her adequate support in her challenging work. Albert was a German and at the start of their marriage he had to fight the British attitude against all German. It can be said, that the british didnt quite worship him before after his death at a age of only 42. He was an excellent teacher for the young Queen, a great politician and an passionate art lover. Victoria admired him and trusted his word, she was very devoted to him and after his death she moarned the loss of \"her Albert\" for the rest of her life. From that day she had to rely solely on her own and her reign lasted 40 years more till her death in 1901.

Du får den alligevel.... Havde ikke set du havde lukket spørgsmålet.