Avatar billede frankeman Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:21 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

ustabil maskine pga. gforce kort

Jeg har smidt et gforce2mx i min maskine med acorp 5ali61 med amd k6-500.

Nogen der ved om jeg mangler en bios opgradering eller om kortet bruger for meget strøm ??

Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:47 #1
Strømproblemer såmænd.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:59 #2
Ahh..ikke nødvendigvis ! - Hvor stor en PSU har du ? - og hvilken HW ?

Har du forsøgt dig med nogle forkellige drivere ?
Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:01 #3
>kludedukken, jeg svarer ud fra erfaring og kommunikation med bundkortsfabrikanten. Sååeehh...
Avatar billede kludedukken Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:05 #4
msmows > Muligvis ! - Men det er stadig en hurtig \"diagnose\" uden at have spurgt til mere.

Jeg har også selv haft en K6-2 550 m. en røvfuld hardware og geforce 2 uden problemmer - derfor spørger jeg til størrelse af PSU mm.
Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:06 #5
Ja men kære ven det er bundkortet der ikke kan levere strøm nok, her hjælper en større psu ikke. Det er bl.a. det jeg har kommunikeret med fabrikanten af det aktuelle bundkort om.
Avatar billede msmows Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:07 #6
Så det er ikke en hurtig diagnose, det er en diagnose stillet ud fra oplysninger der er absolut fyldestgørende.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:17 #7
msmows el. \"kære ven\" > Jeg er stadig uenig med dig ! - Men vil ikke spamme dette spørgsmål med yderligere argumentation.
Jeg synes desuden du tager lidt meget på vej over mit indlæg ! - Jeg skriver ikke andet end jeg pga. mine erfaringer er uenig i den hurtige diagnose da du uanset dine erfaringer ikke kan være helt sikker. - Hvem der har ret kan vi mene hver sit om - men min mening er lige så berettiget som din.
Avatar billede ost Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:50 #8
Detonator fra www.nvidia.com, det løser en masse problemer med nvidia kort, som producents egne drivere ofte ikke kan.
Det var løsningen for mig !
Avatar billede jsvinther Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:18 #9
Hvilket os kører du.
Hvis du kører windows xp, SKALdu køre en tilstrækkelig ny version af nvidia,s Detonator driver.
Avatar billede msmows Nybegynder
25. oktober 2001 - 17:36 #10
> kludedukken  -  tager såmænd ikke på vej, jeg undrer mig bare lidt. Det er bundkortsfabrikantens oplysninger jeg videregiver.
Avatar billede frankeman Nybegynder
01. november 2001 - 13:48 #11
psu´en er på 200W så den er forholdsvis lille, men en k6 bruger jo relativt lidt strøm.

Hvis det er acorp bundkortet som ikke kan levere nok støm så ville det jo hjælpe hvis jeg koblede gfx blæseren direkte til strømforsyningen !!

Har ikke den fjerneste ide om hvilke effekt størrelse vi snakker om...

Avatar billede kludedukken Nybegynder
01. november 2001 - 13:54 #12
En K6-2 550 mhz (den største) bruger max. 25w og typisk 15w. Så jeg tvivler på det er det der volder kvaler.
Jeg tror det kan være et driver problem. - Hvilken driver bruger du ?
Prøv evt. en anden driver herfra : http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm