Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:19 Der er 15 kommentarer

Philllips CD-RW-drev virker ikke i Windows XP

Jeg har et Phillips CDD 3610-drev og har netop installeret Windows XP.

Det fungerer udmærket med Nero, men jeg ville jo gerne kunne benytte den nye, smarte drop\'n\'write-funktion, i XP. Men XP genkender det kun som et CD-ROM-drev.

Findes der en løsning på dette?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2001 - 21:23 #1
du er ik den eneste. Den kan heller ik finde min hp. Kigger lige med :)
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:28 #2
Er dit HP-drev et 7100? Har hørt noget om, at \"indmaden\" skulle være den samme som i Phillips-drevet - så et svar på mit spørgsmål, burde også kunne hjælpe dig!
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2001 - 21:29 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:38 #4
Prøv og se om den er med på WinXP listen her:

http://www.activewin.com/winxp/winxphclx86.txt
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:44 #5
Iflg. listen, som retaxes linkede til, er der flg. modeller med i XP:

Phillips CDD3610/01 (ATAPI)
Phillips CDD3610/31 (ATAPI)
Phillips CDD3610/55 (ATAPI)

Men at de er understøttede er gået op for mig - jeg kan jo sagtens læse/skrive på den - bare ikke direkte fra WinXP
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:48 #6
Hvis du har fået hjælp af mig pga listen, hvorfor så afvise mig?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:50 #7
Jeg havde ingen problemer med drop´n write funktionen, det funker fint her, hvilken version WinXP har du?

Min er beta build 2505
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:51 #8
Jeg er ikke kommet meget videre ved at få at vide, at mit CD-RW drev kan bruges som CD-ROM-drev i XP.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:52 #9
På hvilken controller sidder din brænder, min sidder som slave på Sekundær controlleren og den alm. CD-drev sidder som master!
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:52 #10
Iflg. WinVer har jeg version 5.1 (Build 2600.xpclient.010817-1148)

Skal jeg se andet steds?
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:53 #11
Den sidder som slave på primær - og DVD-drev som master!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:53 #12
Nej, det kan da godt være, men hjælpen skal jo forsætte til problemet er løst eller hvad?!
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:54 #13
Ja, jeg vil sandelig gerne give dig point - og de skal nok falde rigeligt, hvis jeg får mulighed for at få det til at køre :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:55 #14
Så prøv at sætte den som slave på sekundæren, det er en dårlig ide at sætte den sammen med HDD. Sæt DVD som master på sekundæren
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:59 #15
Det jeg har gjort på min mht. opsætning skyldes en anbefaling fra en på Eksperten og det virker.
Jeg har 2 HDD ATA66 på min Primær og CD-drev som master + Brænder som slave på Sekundæren!