Avatar billede dennick Nybegynder
29. februar 2000 - 17:50 Der er 14 kommentarer

lydproblemer

hvordan finder jeg fejl der giver sig udslag i, at når jeg har været på nettet i et kort stykke tid-forsvinder lyden-og pc en må genstartes-sålænge ikke på nettet ingen problemer-sb 16 lydkort-drivere opgraderet
Avatar billede gozar Nybegynder
29. februar 2000 - 22:58 #1
Hvilket lydkort har du??

Undersytter det full Duplex og er det sat op til Det eller køre det med Half Duplex?
Avatar billede dennick Nybegynder
01. marts 2000 - 11:36 #2
sound blaster 16- jeg er ikke 100% sikker om det er sat op til full Duplex,men jeg kører buddyphome på full duplex-indtil lyd forsvinder-5-10 min.
Avatar billede dennick Nybegynder
01. marts 2000 - 12:39 #3
ved at bruge windows lydfejlfinding mener jeg at kunne konstatere, at det ikke er muligt at afspille wawe lyde-pc kan ikke finde wawe lyde-hvorimod chimes fungerer fint
Avatar billede dennick Nybegynder
01. marts 2000 - 13:23 #4
har netop konstateret at der er sat op til full Duplex
Avatar billede awar Nybegynder
01. marts 2000 - 13:50 #5
Hvis du kommer på nettet via et modem kunne det være at der var en irq konflikt mellem dit lydkort og modemet.
Højreklik "My computer" -> properties -> find vis ressourcer og konflikter eller sådan noget. (Har ikke win9x selv) og kig efter dit lydkort og modem. Hvis de har den samme irq er det nok her fejlen ligger.

/Andreas
Avatar billede dennick Nybegynder
01. marts 2000 - 15:39 #6
jeg har undersøgt spørgsm-vedr evt samme IRQ-under min comp-enhedhdt-egenskaber for computer-vis ressurser-ICQ request-det må være det du mener-er der kun et -10 tal foran SB l6--ingen ander resourser har et 10 tal foran-modem er ikke opført under egenskaber for computer--kan du tyde dette ?
Avatar billede dennick Nybegynder
01. marts 2000 - 15:42 #7
kun et eksempel- jeg sætter real player 6b til at afspille musik fra en amerikansk station-det spiller flot i 10-15 min-så er der ingen lyd mere-og for at få lyd må jeg genstarte pc en-dette kun for at anskueliggøre problemet-håber du kan tacle det !!
Avatar billede gozar Nybegynder
01. marts 2000 - 22:18 #8
Er det beta versions drivere du har downloadet? Måske er de ikke helt kombatibel med Direct x endnu. Prøv evt også at geninstallere Direct X
Avatar billede dennick Nybegynder
02. marts 2000 - 00:06 #9
jeg har downloaded direct X før alt dette-beklager-men hvad pokker kan det skyldes-jeg bliver snart tosset  lol
Avatar billede awar Nybegynder
02. marts 2000 - 00:35 #10
Det tyder ikke til at der er en irq konflikt. Jeg kan ikke lige se hvordan dit modem kan fungere uden at være listet i hardware manageren! Er det windows 95 eller 98.. har du prøvet at geninstallere? hvad med et nyt lydkort? :) SB16 (isa kort ikke?) er noget gammelt ****. For et par hundrede kroner skulle det være muligt at få et rimeligt pci lydkort..
Jeg har desværre (heldigvis) aldrig oplevet sådant et problem, så jeg ved ikke rigtigt hvad der sker :(
Du kunne prøve at afinstallere både modem og lydkort og geninstallere disse med friske drivere fra fabrikantens hjemmeside.
Hvis du ikke kommer nogen vejne kunne du prøve at kontakte din pc-forhandler eller en kyndig person der kan sætte sig ned og finde fejlen.
Mere kan jeg ikke hjælpe dig da jeg, som sagt, ikke har oplevet den slags før.
Prøv at give mig dit systems fulde specifikation: bundkort og cpu, ram - ting du tror kan influere osv.

/Andreas
Avatar billede dennick Nybegynder
04. marts 2000 - 11:53 #11
tak for jeres anstrengelser-jeg tror nu i er klar over hvor frustreret jeg er over denne fejl, men jeg må prøve at løse problemet-jeg hælder selv til et nyt lydkort og drivere,-men tak for anstrengelserne-alle der har været involveret.
Avatar billede awar Nybegynder
04. marts 2000 - 12:05 #12
Det var da så lidt!
Og husk når du køber lydkort osv: Køb fra starten noget der er godt. F.eks. et SB live kort eller lign. Du fortryder det ikke senere, da du kan bruge disse kvalitetskort i ekstremt lang tid, uden problemer. Og især hvad angår lydkort er der ingen særlig grund til at opgradere i fremtiden, da der ikke er nogle hastighedsmæssige ændringer der er værd at opgradere for.

/Andreas
Avatar billede dennick Nybegynder
05. marts 2000 - 20:24 #13
mange tak andreas-jeg vil rette mig efter dine råd. Hvis jeg får andre problemer vil jeg gerne have lov at henvende mig igen-jeg føler mig i kompetente hænder-tak skal i have alle.

venlig hilsen Niels--aka dennick
Avatar billede dennick Nybegynder
07. august 2000 - 13:26 #14
undskyld-jeg troede jeg havde afsluttet og accepteret