Avatar billede springer Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Navision send mail via notes

Hvordan får jeg navision til at kunne sende noget via mail?
Altså filer -> send e-mail men der kan jeg ikke få sendt noget via notes. Bruger notes 4.6 .
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:47 #1
Hvad er det mere præcist du vil ha sendt?
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:48 #2
og hvilken udgave af Navision er det du har?
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:54 #3
I Navision DK 2.01 kan du sende udskrifter som HTML-format, dette gøres som du skriver via dit mailsystem, men jeg er ret overbevist om at dette ikke kan lade sig gøre med Notes, da denne ikke har samme intergration med Windowskomandoerne som Outlook - og det er da også Outlook den vil foreslå hvis du forsøger. Med andre ord det kan du ikke. Det du kan er at du gemmer udskriften som html og derefter attacher det i Notes, dette vil gi samme resultat, da udskriften skal ses i et browser vindue.
Avatar billede dma Nybegynder
24. oktober 2001 - 18:24 #4
Dette kræver mere afklaring:

1. Hvilken Navision (Financials, XAL, C5, Axapta)
2. Hvilken version

Ellers kan jeg ikke hjælpe
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
29. oktober 2001 - 23:16 #5
Det kan du glemme alt om. Du skal bruge MAPI og det kan Notes ikke (og slet ikke 4.x), men du kan sætte din Dominoserver til at benytte sig af POP og derved bruge dominoserveren som pop server.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. december 2001 - 09:10 #6
Hvis du bruger Windows 2000 så kan det laves (M$ OutLook skal være installeret)
Se på Lotus\' hjemmeside - der kan du finde det. Ellers send en mail til  dju@jamo.com og spørg om hun vil forklare dig exact hvordan.

Det kan være tricky, men vi har lavet det her (Navision Attain)
Avatar billede pechi Nybegynder
20. februar 2002 - 14:09 #7
Det her er fra Navisions support side
-->

Lotus Notes og Internetpost i Navision Financials

Spørgsmål
Kan Navision Financials bruge Lotus Notes til at sende post med?

Svar
Ja, man er dog nødt til at installere den Microsoft Exchange der følger med Windows 95/98. Efter at Microsoft Exchange er installeret, skal man installere Lotus Notes. Når der vælges send, fra Navision Financials, vil Lotus Notes Mail være et af de informationsservicesystemer man kan vælge. Vælg Lotus Notus Mail og følg guiden. Resten af installationen er selvforklarende. Herefter er de muligt at sende post via Lotus Notes. Brugeren bliver dog præsenteret for Microsoft Exchange mailprogrammet, men teknisk set er det Lotus notes, der sender posten.

Bemærk iøvrigt at der findes en fil der hedder Notes.pis, der indeholder oplysninger der manuelt kan flyttes til filen mapisvc.inf der ligger i Windows\System hvis Notes ikke optræder som Serviceprovider.

Klip fra Notes hjælpen som også er til hjælp: