Avatar billede razor_tfh Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:03 Der er 8 kommentarer

Formatering af drev med NTFS system

Jeg har et stort problem med Windows 2000. Det var begyndt at blive meget ustabilt og genstartede hele tiden (har oprettet et emne om dette).
Min HD er partitioneret til et C og D drev. På C drevet ligger der en masse spil og programmer som jeg absolut ikke vil af med. D drevet har jeg styresystemet på.
Ved at boote med Windows 2000 CD\'en lykkedes det mig at få formateret D partitionen. Jeg vil nu gerne installere Windows 98 på D, men det kan ikke lade sig gøre fordi Windows installationen brokker sig over at der allerede er et styresystem installeret (som det selvfølgelig ikke er når jeg lige har formateret).
I desperation prøvede jeg at installere Windows 98 på C drevet, men ikke en gang det kan lade sig gøre :(

Nogen forslag til hvordan jeg kan få installeret Windows 98 på D drevet uden at formatere C drevet?
Avatar billede razor_tfh Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:05 #1
Jeg glemte at tilføje at Windows 98 brokker sig over at det skal installeres hvor der et andet filsystem.
Avatar billede onk Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:06 #2
Slette de systemfiler der ligger på c drevet. For at se disse er det muligt at du skal have vist skjulte filer og mapper.
Avatar billede onk Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:07 #3
Hvis det er ntfs skal du over til fat.
Avatar billede onk Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:10 #4
For at komme til fat fra ntfs:
Boot på cdrom
tryk F10 (ved valgmulighederne)
map enter
D:
Format /fs:fat32
Avatar billede jgk Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:28 #5
Avatar billede jgk Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:31 #6
Detteher burde også virke (men hæng mig ikke op)

Fdisk, slet din udviddet partion D, og genopret den, formater den igen med en win98 startdiskette.

Brug linket fra før og kopier fra c til d.
Avatar billede memo Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:21 #7
Jeg har haft lignende problemer.
Masterbootrecorden blev med at se NTFS på trods af adskillige formateringer og brug af FDISK

Min løsning var at linux-formatere skidtet, for at sikre en effektiv sletning af alt hvad der har med NTFS at gøre. derefteratter partitionere og formatere med fat32
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. oktober 2001 - 16:51 #8
Du kan ikke have Windows 98 installeret på et NTFS system du skal konvetere til FAT32. Men det kan du jo ikke da du ikke vil meste noget på din computer. Du mister alle dataer ved at konvetere til FAT32 !!

Held og Lykke

/S.B.A