Avatar billede salanti Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:53 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvad er billigst og best

Jeg ønsker at købe et domæne. Alt hvad jeg behøver er domænet, 5 emails, og min. 10MB diskplads. Jeg har ikke andre krav, da jeg ikke har planer om at lave en \"fancy\" side. (Muligvis ville det være praktisk med ftp, men det har de fleste vel?). Mit spørgsmål er om der er nogen der kender en pålidelig udbyder der kan gøre det for under 500 om året, indtil videre har jeg besluttet mig for enavn.
Avatar billede bbs Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:56 #1
Kig på webhoteller.net
Der er alle priserne ;)
Avatar billede dumdum Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:01 #2
Billigst er helt klart www.freepaq.dk - det er helt gratis. Ubegrænset serverplads og pop3-mails.

Dog er det ikke sikkert det er det bedste.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:01 #3
webhoteller.net
find-webhotel.dk

Her kan du finde priserne og derved finde frem til de billigste.

Hvem der er bedst..
Tja.. der findes ikke noget svar, du kan finde en der kan lide et og en anden der kan lide et andet.

Så skal du måske går efter de helt store som azero.dk der har mange kunder, men mon de er gode... Tja... kig rundt.

Se evt.
http://www.activeserverpages.dk/webhoteller/

Der er kommentar om nogen af dem.
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:03 #4
Find det webhotel du syntes ser godt ud.

Går ind på denne url og skriv navnet på det eks. web-sale.dk - Så får du en masse svar normalt. ca. 200 gange flere end du får herinde.

http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_udbydere_webhotel/default.asp
Avatar billede salanti Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:04 #5
>bbs
Så vidt jeg kan se er enavn ikke med på webhoteller.nets liste!
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:06 #6
salanti> Nix, det er de ikke ret tit.

Grund:
De arbejder med oprettelse af domæner og mange går derefter videre til et andet webhotel. Da Enavn i forhold til et alm. webhotel har den primær opgave at regge. domæner.
Avatar billede salanti Nybegynder
23. oktober 2001 - 08:43 #7
Jeg har læst hos et af webhotellerne, at de ikke vil have at man bruger deres plads til jpg.mp3.zip og lignende filer. De skriver også at man ikke må bruge sit webhotel som ekstern harddisk. Det forvirrer mig lidt, for må man ikke selv om hvad man lægger ud, bare det er lovligt, og kan det passe at man ikke må bruge pladsen som \"ekstern\" harddisk???
Avatar billede f1tech Nybegynder
23. oktober 2001 - 08:43 #8
helt klart :www.nettohost.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. oktober 2001 - 08:50 #9
salanti> Det er der mange der siger pga. så lægger der pludeslig store mp´3, zip filer m.m.

Men det er vist MEGET få der kigger efter, vi skriver det også, men tager ikke så tungt. Grunden er at vi ikke laver loft på den plads du benytter på vores webhotel og hvis folk så lide skal bruge en 100-200 MB plads i et par uger, så er den gal.

Derfor er mange på forkant og skriver det.

>jpg.mp3.zip og lignende filer

mp3, zip filer m.m. tager meget trafik vist folk kan downloade dem fra din side. Trafikken er dyr for mange derfor.
Avatar billede salanti Nybegynder
23. oktober 2001 - 08:54 #10
bacardil> Det forstår jeg ikke, for i har jo et loft på fx 30MB ved et standard webhotel, er det så fordi i ikke håndhæver dette loft, eller hvordan skal det forståes??
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. oktober 2001 - 08:58 #11
salanti> Kan kun tale for os selv, men vi sælger 30MB ved et standard, men da alle kan få brug for mere plads i en kortere periode (her snakker vi ikke 50-100MB, men eks. 5MB mere). Så har vi ikke sat begrænsning på hvor meget brugeren kan oploade.

Dette er naturligvis lavet i den forventning om at det ikke misbruges, men da nogen desværre gør det alligevel, så har vi bl.a valgt at sætte den tekst ind. Det er tilgode for både os og brugeren i sidste ende.
Avatar billede dumdum Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:02 #12
Hovhov du, jeg har da ret.

Hvis noget er gratis, så må det også være billigst. Og det var jo dét du efterspurgte i dit spørgsmål.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:07 #13
dumdum> Hvad med bedst?
Avatar billede dumdum Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:12 #14
bacardil>> Jeg svarer på en del af dit spørgsmål.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:13 #15
Det er korrekt.
Avatar billede dumdum Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:17 #16
Godt, så er vi enige.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede salanti Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:18 #17
Fint at I er enige :-) Ærgeligt at JEG ikke var det!
Avatar billede dumdum Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:22 #18
Salanti>> Det burde du måske være.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:25 #19
Men det er jo Salanti der har det afgørende ord i denne sag omkring point.
Avatar billede salanti Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:30 #20
Jeg mener ikke det er hverken billigt eller bedst at sælge sin sjæl for en reklame
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:36 #21
Det kan der være noget..