Avatar billede advokaten Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:11 Der er 22 kommentarer

Oversæet til engelsk (håber virkelig nonge kan hjælpe)

Nogen der kan/gider  at oversætte dette til engelsk :

Petrin Bjerget!

I Prag ligger der et bjerg ved navn Petrin bjerget. Det er mest kendt for sin imitation af det lille Eiffeltårn.
Tårnet er 60 meter højt, og er placeret på toppen af Petrin bjerget som er 318 meter højt.
Man kan komme op til den lille park hvor tårnet står, på to måder man kan gå, eller tage en svævebane.
Vi var lidt dovne så vi tog svævebanen. Da vi var kommet derop, synes jeg at tårnet ikke virkede særligt højt men det fandt jeg og Jonas da hurtig ud af at det var højere en man egentlig regnede med så vi kunne ikke klare højden og gik ned igen.
Da de allesammen var kommet ned igen, kunne vi gå hen i en spejlsal, og det var meget sjovere.
Spejlsalen bestod først af en masse almindelige spejle som man blev meget forvirret over og man kom flere gange til at gå ind et spejl.
Til slut kom så de sjove spejle hvor man enten blev helt vild høj eller hvor man blev helt vildt tyk.
Avatar billede adagio Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:14 #1
vis det er til skole vil det så ikke være bedst vis du selv oversætter, ellers lærer du det jo ikke
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:15 #2
http://www.tranexp.com:2000/InterTran?from=dan&type=url&url=http%3A%2F%2Fwww.eksperten.dk%2Fspm%2F124270&text=&to=eng

[Petrin] The mountain!

TO [Prag] implied there a mountain known name [Petrin] the mountain. It is best known by one [imitation] from that little [Eiffeltårn].
The tower is 60 meter highly, and is placed at the top from [Petrin] the mountain that is 318 meter highly.
Decent can be get up to the little [park] where the tower stands, at two methods decent can be walk, or get a [svævebane].
[Vi] were awhile idle so [vi] took [svævebanen]. When [vi] were come [derop], seem i that the tower no operate specifically highly however that found i and [Jonas] when quick forth from that it was more loudly a decent properly speaking reckon by so [vi] could no clear the height and went down again.
When they all of them were come down again, could [vi] walk by to a mirror, and it was highly wharf rat.
[Spejlsalen] consisted ultimate from a lot of common reflect that decent went highly afoul by and decent come several times to that go in a mirror.
At last come so they funny reflect where decent either went all savage hillock or where decent went all savage deep.
Avatar billede advokaten Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:18 #3
bjarke-b ->

Det er jo ikke korrekt engelsk.
Avatar billede apj Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:19 #4
Det er lige til 03!

rent volapyk!
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:27 #5
hehe.. babelfish! *LoL*
Avatar billede tazmanian Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:54 #6
Petrin Mountain

In Prague is a mountain named Petrin Mountain. It is known best for it\'s imitation of the small Eiffel Tower. The tower is 60 meters tall and is placed on the top of the Petrin Mountain which is 318 meters tall. You can reach the small park where the tower is situated in two ways, by walking or taking the lift.
We were a little lazy so we took the lift. Once we got there I didn\'t find the tower to be particularly tall but Jonas and I soon realized that it was actually taller than one would think so we couldn\'t handle the height and went back down.
When everyone had come back down we could go to a hall of mirrors and that was a lot more fun. The hall of mirrors contained a lot of regular mirrors at first which we became very confused with and several times we walked into a mirror. At the end were the fun mirrors where you either looked really tall og really fat.
Avatar billede rfogh Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:58 #7
Hurtigt forsøg:

Mount Petrin

In Praha lies a mountain called Mount Petrin. It is best known for its *imitation* of the small Eiffel Tower. The tower is 60 metre high and placed at the top of Mount Petrin, which is 318 metre high. You can get up to the little park where the tower is in two ways - you can walk or take a *svævebane*. We were a bit lazy so we took the *svævebane*. Once we got up I thought the tower did not seem that high but Jonas and I were quick to discover that it was higher than one should expect so we could not ...  Nu gider jeg ikke lige mere :o)

Godnat!
Avatar billede rfogh Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:58 #8
Duh... Praha er tjekkisk :o)
Avatar billede klatten Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:05 #9
...og her den så til 11 tallet:

Petrin Mountain

In Prague there is a mountain by the name of Petrin Mountain. It is best known for its imitation of the small Eiffel Tower. The tower is 60 meters tall and is placed on the top of the Petrin Mountain, which is 318 meters tall. You can reach the small park where the tower is situated in two ways, by walking or by taking the lift.
We were a little lazy so we took the lift. Once we got there I didn\'t find the tower to be particularly tall, but Jonas and I soon realized that it was actually taller than one would think so we couldn\'t handle the height and went back down.
When everyone had come back down we could go to a hall of mirrors and that was a lot more fun. The hall of mirrors contained a lot of regular mirrors at first, which you would get very confused with and several times your would bump into a mirror. At the end there were the fun mirrors where you either looked extremely tall or extremely fat.
Avatar billede tazmanian Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:10 #10
Vauw klatten, godt skuldret, især din selvhøjtidelighed er helt i top ... ;o)
Dog er din oversættelse af sidste linie ikke helt korrekt. \"At the end there were the fun ...\". Den holder ikke i retten.
Avatar billede klatten Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:19 #11
...ja, der har du ret tazmanian. 10pil-op så :-)

Vil også indrømme, at jeg brugte din udmærkede oversættelse og rettede bare de fejl, jeg kunne finde. Hatten af for dig forarbejde...

PS. håber da ikke, der kommer en retsag!!
Avatar billede tazmanian Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:52 #12
RETTEDE DE FEJL DU KUNNE FINDE!?!?!?!?!
Hvad fanden bilder du dig ind din grønskolling, det er jo en perfekt engelsk oversættelse! Ikke engang en 55-årig perfektionistisk engelsklærer kan sætte en finger på den! Anyway, nu må vi jo se om advokaten hoster op med pointene. ;o)
Avatar billede apj Nybegynder
23. oktober 2001 - 00:41 #13
det hedder ikke \"is placed\" men \"is situated\".
\"the tower is located\" er bedre end \"the tower is situated\".
\"much funnier\" eller \"more exciting\" er bedre end \"a lot more fun\".
\"lies a mountain\" er faktisk også mere korrekt end \"there is a mountain\".

Nu har jeg boet 12 år i USA og England, så lidt hænger der ved......tsk tsk...
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 08:46 #14
apj...tager jeg for gode ord

\"grønskollingen\" har kun 3 år i USA og England, så jeg bøjer mig naturligvis for dine ord.

hvad med dig, du vise tazmanian....hvor ligger din erfaring så begravet!??? Fik du et 10-tal i 9. klasse?
Avatar billede rfogh Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:28 #15
Hold kæft hvor er I selvfede :o)
Avatar billede apj Nybegynder
08. november 2001 - 21:39 #16
Hvornår skal vi have points?
Avatar billede apj Nybegynder
08. november 2001 - 21:39 #17
180 points!!!!!!!!
Avatar billede apj Nybegynder
08. november 2001 - 21:50 #18
?
Avatar billede apj Nybegynder
10. november 2001 - 01:09 #19
?
Avatar billede apj Nybegynder
10. november 2001 - 01:10 #20
Er der nogen der skal have points?
Avatar billede klatten Nybegynder
12. februar 2002 - 09:33 #21
er advokaten kommet i fængsel ? :)
Avatar billede cdc Novice
12. februar 2002 - 09:38 #22
Det var en rejse beskrivelse fra en af trads og thorsens rejser, sammen med deres advokat.....så det......