Avatar billede jpeace Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:27 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

TV-out på TNT2 Ultra i w2k kun i sort/hvid

Jeg får kun sort/hvid når jeg sætter udgangen over TV-out. Jeg bruger den detonator-driver, som jeg har downloadet hos nVidia (Detonator XP, Windows XP/2000, hentet her: http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000 ).

I win98 havde/har jeg ingen problmer i så henseende.

Nogen som har et godt råd?

Mvh

Jan
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. oktober 2001 - 17:32 #1
Prøv at sætte opløsningen ned til 640*480, Eller der under, det virker efter at jeg installerede Win2K.

Jeg går ud fra at det er den nyeste driver du har installeret!
Avatar billede connor Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:33 #2
Prøv at bruge TvTool 5.5 (søg efter det kender ikke link)
Jeg har selv dette grafikkort, og har bedst erfaringer med dette program. Du får kun problemmer med det program som følger med
Avatar billede meiner Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:35 #3
se på http://www.tvtool.de/ for at hente tvtool
Avatar billede makse Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:49 #4
Har du sat Tv-Out til PAL?
Avatar billede jpeace Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:20 #5
Jep. Er sat til Pal...

Jeg bruger driver version 21.81, men der er kommet en v21.83. Men okay da, så prøver jeg lige den allernyeste version.
Avatar billede jpeace Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:21 #6
Det hjalp heller ikke med den nyeste version af driveren.
Ej heller at sætte opløsningen ned.

Men TvTool gjorde såmænd en forskel! Der er farver på og det hele! Tak!
Er der nogle ulemper ved TvTool? Jeg tænker på om det kan gøre skade på monitor/TV-skærmen ?
Det er vist kun en demo version? Hvornår udløber den?

Har I prøvet at bruge Dual-view? Jeg turde ikke lige sætte den til, men forstår den således at billedet bliver vist på begge skærme på een gang??

Avatar billede connor Nybegynder
23. oktober 2001 - 10:53 #7
Jeg mener at jeg har brugt alle funktioner i TvTool, uden at det har ødelagt noget. Kun meget gamle skærme kan tage skade. (ca ældre end 5 år)
I demo\'en kan du afspille video i 15 min...
Avatar billede jpeace Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:10 #8
ok.

Skærmen: Er det TV\'et eller monitoren? Monitoren går jeg ud fra kan tåle det meste.

Jeg har et forholdsvist gammelt tv. Bruger indgangen Scartstik indgangen på min video, så det må vel være videoen som er udsat for belastningen?
Avatar billede jpeace Nybegynder
26. oktober 2001 - 14:35 #9
Mange tak for hjælpen!