Avatar billede caledonia Nybegynder
27. februar 2000 - 19:28 Der er 16 kommentarer og
7 løsninger

Vurdering COM-MUNITY.dk

Test og sig hvad i mener om http://www.com-munity.dk

Vi har lige åbnet com-munity.dk i en BETA udgave; Og i ved jo alle hvad BETA betyder :o)

Programmering af undertegnede og grafik af min ven Jesper C.

Point fordelt på alle der oprettet en profil :o) og efter hvad i svarer - Ris som Ros.

Mvh. Caledonia/Anders

P.S. virker kun I IE >= 4.
Avatar billede caledonia Nybegynder
27. februar 2000 - 19:43 #1
Jeg bør lige nævne at dette er det eneste link til siden p.t., så der er ikke sååå mange på sitet (endnu forhåbenligt).
Avatar billede fico Nybegynder
27. februar 2000 - 21:08 #2
Siden er er enormt pæn....men jeg skal lige ha' en ting på det rene er disse chat rum med rød baggrundfarve ? hvis ja ændre det, hvis nej lad være.
Siden er nem at klikke sig rundt på, brugervenlig og designet er enkel, menuen du har er rigtig godt lavet.
Det mennesker du har lavet er ret fede.

11@13 (og hvis det passer det med rød baggrund 7@13).
Avatar billede caledonia Nybegynder
27. februar 2000 - 21:20 #3
Tak :o) men rød bgfarve? Menuerner er "lakse" farvet, men selve bg farven i chat rum er mørkegrøn med tonet vandmærke billeder.

Det ville være _fedt_ hvis du vil sende et lille screendump af den røde farve til anders@zulo.dk, da jeg slet ikke fatter hvordan det skal kunne blive rødt !?
Avatar billede bocker Nybegynder
27. februar 2000 - 21:29 #4
LOAD TIDEN ER ALT FOR HØJ!!!

Men siden er meget pæn, dog ville jeg ændre lidt på knapperne for neden på siden. Enkelt design, tjaa når alt kommer til alt vil jeg give den 9@13 :)
Avatar billede bocker Nybegynder
27. februar 2000 - 21:34 #5
jeg tester lige på arbejdet i morgen, jeg kan ikke komme ind :)
Avatar billede caledonia Nybegynder
27. februar 2000 - 22:11 #6
bocker: Hvordan kan du ikke komme ind?

Ang. load tid er det fordi den cacher en del nødvendige ting. Der er kun første gang loadtiden skulle være så høj. Hvis du er bag en firewall skal den først timeout på den før den automatisk skifter til webmode kommunikation.

Og: Simpelt er godt :o)
Avatar billede qwa Nybegynder
27. februar 2000 - 23:16 #7
Det er en vildt fed side du har lavet, men den røde farve, som kommer når det er at du køre musen over menuen nede i bunden er ikke særlig pæn, men hvis du laver den om til mørke blå eller noget i den retning, tror jeg at det ville se godt ud.
Farve sammensætningen passer også vildt godt sammen, og det er en fed menu du har. Det er også et fedt logo du har. Siden er også let at finde rundt i.

Jeg kan heller ikke logge ind, eller jeg kan ikke engang oprette mig som, for når jeg har udfyldt det hele, går den tilbage til det første trin.

Men alt i alt, er det en fed side, du har fået lavet.

11@13 (hvis du får lavet den røde farve om)
Avatar billede caledonia Nybegynder
27. februar 2000 - 23:33 #8
Takker igen :o)

Men vi er ret vilde med den røde farve for også ikke at alting skal være det samme på nettet.

Det med du ikke kan oprette en profil lyder jo slet ikke godt. Jeg tester det lige. P.t. virker "log af" knappen ikke, så hvis du har haft trykket på den, kræver det total reload af siden.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2000 - 08:15 #9
En Site der ser ud til at kunne blive spændende.
Design: Et smart design for et sådan forum. Lidt klare og lysere farver var måske en mulighed.

Navigation: Frotpage kan være svær at loade selv på 56K. Jeg måtte efter det 2 gange før det lykkedes. Der er ikke noget, som kan forenkles og lues væk, så den bliver hurtigere? Chatten virker hurtigt. De øvrige Sider kan ikke bedømmes,p.g.a manglende indhold.
Formål: Ser meget lovende ud.
Andet: Hvad om Mr. Bit kom med små jokes, mens siten loadet. Sådan efter tilfældighedsprinsippet.

Karakter 10 på 13.
Avatar billede jnie Nybegynder
28. februar 2000 - 09:32 #10
Jaaah, det ser jo godt nok ud :)

Det ka' godt virker lidt irretterende, at ham gutten, i venstre hjørne, sidder og hamrer løs i det keyboard hele tiden..

Og så syntes jeg at der skal være nogen Hi-Scores til spillene.
Avatar billede fuxi Nybegynder
28. februar 2000 - 10:46 #11
Den ser jo godt ud :0)
For at lige give den lidt ris, så syntes jeg rollover farven er lidt kikset, men ellers den meget cool. Ideen med at rolloverfarven er meget anderledes er egentlig god, men det er måske den forkerte farve, hvad ved jeg...

Design: 10½@13

FUXI

Avatar billede fico Nybegynder
28. februar 2000 - 10:49 #12
caledonia nogle gange er den rød andre gange er dén den rigtige farve.
Men siden for 11@13.
Avatar billede caledonia Nybegynder
28. februar 2000 - 12:11 #13
[fuxi]: Mange tak for screendump. Den røde farve kommer i forbindelse med at dit graf.kort står til kun 256 eller 16 farver. Derfor smadre den farverne totalt. Jeg vil overveje at gå alle GIF'er igennem og lave dem color safe :o/

[kharder]: Load tiden minimerer chat/sitet svar tider. Fx. er der flere sider der streames som data og ikke HTML. Men at du skulle prøve et par gange duer jo ikke, jeg må sætte timeout tiden op. Er du bag fireserver eller proxywall ? :o)

[jnie]: hi-score kommer helt sikkert, det er impl. i spilne, ska bare lige ha' lavet server delen.
Avatar billede caledonia Nybegynder
28. februar 2000 - 12:24 #14
Oventstående ang. farver var til fico og ikke fuxi. :o)
Avatar billede fico Nybegynder
28. februar 2000 - 13:05 #15
Caledonia Jeg ved godt det er mit grafikkort.
Men sow what.
Hvis du kan sige hvordan man for PSP til køre uden patch så skal jeg nok.
Fordi Paint kan ikke gemme i GIF.
Men hvad så hvis jeg bare (nogle gange) kan se hvordan siden ser ud.
Så er der jo ok.
Avatar billede bromer Nybegynder
28. februar 2000 - 14:40 #16
Brugersystem

Jeg vil starte med at sige, at det er et kanont system, men der er dog nogle fejl. Når man har oprette sig selv som bruger, og går ind under min profil eller hvad det hedder, så kan man ikke se de 2 nederste punkter, hvis man altså kører 800*600.

Den styrer når den bliver færtig.

Avatar billede bromer Nybegynder
28. februar 2000 - 16:03 #17
Hvis man prøver at logge ind på forsiden, få rman en script fejl. Den ville nok være god at rette.

Hvis man trykket på profil login får man menuen i main framet. Det er ikke særlig pænt. Dette sker kun hvis man taster ugyldige informationer ind i formualren. men ellers godt.

Chatten er virker godt, men hvis der kommer flere brugere på, vil det være umuligt at se, hvad de andre skriver da alle beskeder tager så meget plads at de meget hurtigt vil blive skubbet ud af billedet. Minus godt

Generalt en meget fed side:
11@13
Avatar billede caledonia Nybegynder
28. februar 2000 - 16:15 #18
bromer: De fleste omtalt fejl er nu rettet, tak!

Tak til jer alle... Håber at kunne score en 13'ner i den færdige version :o)
Avatar billede fico Nybegynder
29. februar 2000 - 18:50 #19
Det tror jeg nok du skal kunne.
Avatar billede qwa Nybegynder
29. februar 2000 - 22:50 #20
Tak, jeg er blevet logget ind nu, jeg ved ikke rigtig hvad jeg havde lavet, men det virker ihvertfald nu.

P.s Fed Side!
Avatar billede caledonia Nybegynder
29. februar 2000 - 22:54 #21
qwa: Check evt. din tid på PC'en. Er den korrekt? Jeg havde for god ordens skyld sat cookies til at expire 1 dag efter ændring, men det er sat serverside, så hvis der er forskel på kl. fra server/client, så duer det jo ikke.

Er nu ændret til et års udløb. Cookies er meget nødvendigt eftersom den køre stateless.
Avatar billede jumper Nybegynder
05. marts 2000 - 12:24 #22
Caledonia, jeg ved godt jeg har sagt det før, men..

Masser af Javascript/DHTML, kæmpe Java Applets og ovenikøbet Shockwave/Flash ?

Hvis ikke det var fordi alle herinde er nørder ville de simpelthen ikke have den nødvendige software til at kunne se dit site ;)

Og ja, den har det ikke godt under IE 4 ;)

/Thor
Avatar billede bocker Nybegynder
05. marts 2000 - 21:41 #23
enig med jumper, det kræver satme en forbindelse der vil noget.