Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nye ram... maskinen crasher!

I sidste week-end satte jeg 256 MB-ram i min Zitech computer, som allerde havde 196 MB-ram i forvejen. Jeg er nu oppe på 458 MB-ram i den (det tæller den op til), men min computer er ikke blevet hurtigere...

Tvævtimod... den går tit i stå nu, især hvis man har 3 - 4 programmer kørende, begynder den at blive meget sløv og skærm billedet crasher!

Nogle der ved hvad der kan være galt?? Jeg kører Windows 2000 Server og rammene er PC100!

På forhånd mange tak! ;)

- Kasper!
Avatar billede tyson5 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:10 #1
Prøv at kaste computeren ud af vinduet, det vil måske hjælpe på dine problemer...
Avatar billede tyson5 Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:10 #2
ha ha ha, hvor er jeg sjov...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:10 #3
ignorer tyson5 - han kommer med kommentarer udelukkende for at messe up... :/
Avatar billede existenz Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:16 #4
prøv at tage det gamle ram ud og kør udelukkende med det nye hvis den stadig crasher så gå ned og byt rammen da den sikkert er defekt. hvis ikke så kan dit nye ram ikke lide dit gamle ram og så må du nøjes med at køre med det nye
Avatar billede demospasser Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:18 #5
Må jeg spørge til hvilket grafikkort du har i din maskine?
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:20 #6
ok... Nogle idé om hvad der kan være galt med mine ram?!?!

Mine ram blokke ser således ud:

64 mb. PC100
128 mb. P100
256 mb. PC100

...de er sat efter størrelsen!

Hvad ville der ske, hvis den der 256 PC100, nu ved en fejl var PC133 ?? Hvordan ville ens computer så reagere?? Det kunne jo være mulighed at de havde sat klistermærkatet med PC100 på en 133 blok ;)

- Kasper!
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:22 #7
demospasser>> Jeg er ikke sikker, men jeg mener det er noget AGP 16 mb. Jeg bruger det ikke, da computeren kører som en web-server....

Det er bl.a. jeg skal have så meget ram i!

- Kasper ;-)
Avatar billede demospasser Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:23 #8
Er det en Matrox kort?
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:27 #9
Matrox?? Dunno.. Jeg har ikke en bønne forstand på grafikkort... jeg spiller nemmerlig aldrig computer ;)

Nogle der ved hvad der sker hvis man sætter PC133 ram i en maskine der kun kan kører PC100 ??
Avatar billede danscape Nybegynder
18. oktober 2001 - 16:52 #10
Avatar billede andersberg Nybegynder
19. oktober 2001 - 10:13 #11
Tyson5>> Kom til Slagelse en dag, og du skal få så mange tæsk du aldrig har fået før din klamme svans!!! Vi er TRÆTTE af dine lamme kommentarer!!!!
Avatar billede ahave2000 Nybegynder
23. oktober 2001 - 02:10 #12
Har du prøvet at rense kontakt terminalerne på ram blokkene?